Wpis z mikrobloga

Jeszcze jeden świeży przykład dla przeciętnego kuca, tym razem Utrecht:

Kiedyś było: http://i59.tinypic.com/6oikbc.jpg

Potem ktoś wpadł na genialny pomysł żeby puścić tam autostradę przez środek miasta: http://i61.tinypic.com/2el9m54.jpg

A teraz się nawrócili i będzie tak:

1 http://i59.tinypic.com/1zdie9.jpg

2 http://i62.tinypic.com/302uxhu.jpg

Teraz pytanie, w jakim mieście wolicie żyć? #urbanistyka #architektura #4kuce #4konserwy #knp
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@RonPaul: Zwracam uwagę, że w KNP nie ma ludzi znających się na tych sprawach a jedyne na co ich stać to "hurr durr samochody wszędzie mają być a buspasy i tramwaje blokujom miasta!"

@MajkiFajki: To nie moje
  • Odpowiedz
@Velati: no fajnie się ogląda puszczanie autostrad naokoło, robienie wielkich ogrodów itp itd., ale jakoś zapomniałeś o tym, że Holandia jest jednak ciut bogatsza i może sobie pozwolić na więcej. U nas wybór jest taki, że albo pieprzniemy drogę przez środek lasu albo nie będziemy jej mieli wcale.
  • Odpowiedz
@Velati: Zgadzam się przydałby się ktoś od urbanistyki, gospodarki przestrzennej czy ogólnie planowania przestrzennego.

Jednocześnie dla gospodarki pewnie najlepszym rozwiązaniem byłoby zlikwidowanie torowisk bo jak sie zastanowić to faktycznie dużo więcej samochodów by tam przejechało. Tym bardziej jak wacha będzie po 3.5zł :P Są wady i zalety.
  • Odpowiedz
@Velati: Uber kucom warto przypomnieć, że planowanie przestrzenne było od zawsze i że nawet w XIX wiecznej kapitalistycznej ameryce projektowano według określonych reguł i założeń
  • Odpowiedz
@mariusz-wozniak: No i będziesz miał 50 razy większe korki. Wolę już tory i tramwaj który przewiezie w szczycie o wiele razy więcej osób niż pas dla samochodów dla pojedynczych fanatyków.
  • Odpowiedz
@mariusz-wozniak Tramwaj czy jakakolwiek komunikacja zbiorowa przewiezie kilka razy więcej.

Tramwaj czy autobus przegubowy zajmują miejsce takie jak 4 samochody osobowe a przewozą aż po ok. 150-200 osób. Dlatego ważne jest tworzenie na głównych ciągach wydzielonych torowisk oraz buspasów. Przykład Trasy Łazienkowskiej pokazał, że dzięki zabraniu jednego pasa dla ruchu indywidualnego kosztem buspasa, liczba ludzi która przejeżdża przez most w godzinach szczytu zwiększyła się.

Przez torowisko tramwajowe przejeżdża w tej samej
  • Odpowiedz