Wpis z mikrobloga

Rząd Tuska Planuje ZASYPAĆ Kanał na Mierzei Wiślanej - Tajna Dyrektywa "Ekologia Plus"

I. Wstęp: Tajny Protokół i Wymagania Brukseli

Dotarliśmy do wysoce poufnego dokumentu roboczego z Kancelarii Premiera oraz Ministerstwa Klimatu i Środowiska, który ujawnia szokujący plan obecnego rządu. Zgodnie z tymi doniesieniami, planowane jest całkowite wstrzymanie użytkowania, a następnie sukcesywne zasypywanie Kanału przez Mierzeję Wiślaną.

Program ten, wewnętrznie nazwany "Ekologia Plus - Bałtyk 2030", ma być priorytetowym punktem do wdrożenia w celu "poprawy relacji z kluczowymi partnerami unijnymi oraz spełnienia zaostrzonych wymogów środowiskowych".

II. Uzasadnienie: Ekologia i Niemieckie Lobby

Oficjalnym powodem wstrzymania prac ma być "szereg nieodwracalnych szkód ekologicznych" i zmyślone naruszenia dyrektyw UE. Prawdziwe powody są jednak bardziej złożone i polityczne:
Zagrożenie dla Zalewu Wiślanego (Zmyślony Fakt Naukowy): Dokument powołuje się na zmyślony raport Europejskiej Agencji Środowiska (EEA), który rzekomo wskazuje, że kanał doprowadził do przesadnego zasolenia wód wewnętrznych Zalewu, co „dewastuje unikalną florę i faunę oraz wymusza kosztowne interwencje rekultywacyjne”. Ma to naruszać Dyrektywę Siedliskową.
Koszty Utrzymania: Podkreśla się, że koszty pogłębiania toru wodnego i bieżącego utrzymania kanału są "nieuzasadnione ekonomicznie" w stosunku do minimalnego ruchu statków. Koszty te są przedstawiane jako "marnotrawstwo środków publicznych".

Lobby Niemieckie: Źródła anonimowe w Brukseli sugerują, że decyzja jest efektem nacisków lobbingowych ze strony portów niemieckich (zwłaszcza Rostock i Kilonia), które obawiają się rozwoju Elbląga i widzą w kanale niepotrzebną konkurencję. Rząd Tuska miał ulec tym naciskom w zamian za przychylność i fundusze.

III. Szczegóły Techniczne i Proces Zasypywania

Projekt zakłada stopniową degradację operacyjną kanału, aby uniknąć publicznego buntu:
Etap I (Cichy): Ograniczenie Ruchu (Koniec 2025): Wprowadzenie drastycznych opłat tranzytowych i absurdalnych limitów tonażu, co ma zniechęcić armatorów. Równocześnie, formalna likwidacja Urzędu Morskiego w Elblągu.
Etap II (Formalny): Powrót do Stanu Pierwotnego (2026): Ogłoszenie "pilnego projektu rekultywacyjnego". Prace mają polegać na wykorzystaniu urobku z pogłębiania Gdańska do zasypania śluzy oraz stopniowego przywracania dawnej linii brzegowej Mierzei.
Etap III (Finalny): Przekształcenie w Rezerwat: Cały teren kanału i części Mierzei Wiślanej ma być przekształcony w "Ścisły Rezerwat Przyrody chroniony przez UE", co uniemożliwi jakąkolwiek przyszłą ingerencję inżynieryjną.

IV. Konsekwencje Polityczne i Gospodarcze

Decyzja ta de facto oznacza zablokowanie dostępu do portu w Elblągu i zniweczenie miliardowych inwestycji.
Polska Flota: Statki bandery polskiej są zmuszone do powrotu do płynięcia przez Cieśniny Duńskie, co zwiększa koszty i czas podróży.
Wizerunek: Plan zasypania to polityczna kapitulacja wobec zagranicznych interesów i cios w strategiczną niezależność energetyczną oraz militarną Polski na Bałtyku.

Pytanie: Czy polski Rząd jest gotów poświęcić suwerenność gospodarczą portów i dziedzictwo poprzedników, by przypodobać się Brukseli?

#afera #polityka #tusk
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Pytanie: Czy polski Rząd jest gotów poświęcić suwerenność gospodarczą portów i dziedzictwo poprzedników, by przypodobać się Brukseli?


@Maksymilian_Gaigerfrost: Nie polski, tylko polskojęzyczny. Reżim tuska jedyne co ma wspólnego z Polskością to nienawiść jaką ją darzy.
  • Odpowiedz