Wpis z mikrobloga

• 1
Zima studnię kopiesz ?

@EnderWiggin: jeszcze nie ma zimy ale tak, zdarza się (no i my nigdy nie kopiemy studni tylko wiercimy/płuczemy/bijemy - w takiej kolejności i czasem wyciągamy ale to dużo trzeba by tłumaczyć)
  • Odpowiedz
  • 1
@EnderWiggin: 12 metrów, już zrobione. Nikomu się nie chce pracować ale pieniążki z nieba nie spadają niestety. Wątpię żeby jeden metr w głąb ziemi podnosił temperaturę o jeden stopień Celsjusza.
  • Odpowiedz
@FejsFak Nie mam pojęcia. Ja jestem nawet nie amatorem. Widziałem gdzieś film - pewnie na YT - żeby studnia była czysta to musi się przebić przez dwie warstwy wodonośne. Czyli do drugiej na ok 30 metrów. Pewnie bredzę. Ale to może mieć sens.

A co do metali ciężkich, to wszystko od sąsiadów albo poprzednich właścicieli raczej nie spłynęło na drugi ciek.

Mimo wszystko życzę konsekwencji. Dawaj znać jak postępy.

A jeszcze
  • Odpowiedz
  • 0
A jeszcze obczaj, że somsiad może mieć szambo w glebie na wysokości 1,5m. Stąd pytanie o głębinową.

@EnderWiggin: jeżeli studnia jest do celów spożywczych to wtedy muszą być zachowane odpowiednie odległości od szamb.

Co do tego czy coś spływa to najpierw zastanów się skąd się bierze woda która spływa (z powietrza którym oddychasz - więc jeśli w powietrzu masz metale ciężkie którymi oddychasz to będziesz miał je w wodzie -
  • Odpowiedz
  • 0
@EnderWiggin: te pierwsze warstwy to są te warstwy najbardziej przepłukane i żywe biologicznie a te głębsze no to tam różne rzeczy mogą być (często trujące) - to co jest w płytszych warstwach jest bardziej zbliżone do środowiska w którym żyjemy.
  • Odpowiedz
  • 0
Nie. Dwie skalne.

@EnderWiggin: na naszych terenach to do pierwszych skał jest chyba z kilkaset metrów, z tego co się orientuję (na 20 metrach tak jak pisałeś jest z reguły ił w którym nie ma zbyt wiele wody - praktycznie zero - za to jest dużo syfu)
  • Odpowiedz
  • 0
Chodzi o zespoły wodonośne. Jeden ok 15-20. A drugie coś pomiędzy 20-30.