Wpis z mikrobloga

Jestem nowicjuszem w temacie #smarthome. Powoli przymierzam się do rozpoczęcia przygody z Home Assistant.

Ładuję w domu samochód elektryczny (akumulator ~24kWh) ładowarką ze zwykłego gniazdka w garażu, prąd ładowania 10A (ustalany z menu w samochodzie). Chciałbym w gniazdko wpiąć inteligentną wtyczkę z Zigbee i monitorować pobór energii, na przykład coś takiego:

https://smartbudynek.pl/pl/products/inteligentne-gniazdko-zigbee-tuya-neo-16a-201.html

Będzie to śmigać? Czy jest coś, na co muszę zwrócić uwagę?
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@skydancer: Jeżeli jakimś cudem przypadkiem nie spalisz domu to będzie śmigać. Osobiście jednak w takim przypadku przy takich prądach wolałbym postawić coś na przekładnikach jak Zamel MEW-01. To się ładnie integruje z HA.

https://supla.zamel.com/product/monitor-energii-elektrycznej-wi-fi-3fn-mew-01/

PS. wiem, że w teorii gniazdko co podesłałeś może obsłużyć taki prąd, ale osobiście bałbym się o jakość wykonania i jaki egzemplarz się trafi. Przy małych prądach to nie problem, ale przez 12h 10A to może
  • Odpowiedz
  • 0
@mirekwirek: No właśnie, najbardziej się obawiam że w teorii wtyczka będzie do 3600W (tak, jak ta Tuya) a w praktyce będzie się grzać. Dlatego jestem otwarty, żeby kupić coś renomowanej firmy za większą cenę.

Samochód z gniazdka w garażu ładuję już od ponad roku, ładowania 6-8h co kilka dni i gniazdko samo w sobie nic się nie grzeje.
  • Odpowiedz
@skydancer: Gniazdko samo w sobie to praktycznie żaden układ, a przewody. A dobrze dobrane przewody i gniazdko to nic właśnie nie powinno się grzać.

Ja jak robiłem sobie mini rozdzielnię pod pompę ciepła i dodatkowy osprzęt to właśnie pomiar zużycia energii oparłem na powyższym ZAMELu. Niedawno zrobiłem sobie taką mini rozdzielnię do obsługi pomp i podlewania ogrodu (rozdzielnię właśnie wpinam do gniazdka 230V) i tam podpiąłem ZAMEL LEW-01. U ciebie
  • Odpowiedz
  • 0