Wpis z mikrobloga

Cześć Mirasy. Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad kupnem kompa głównie do pogrania jednak jestem cholernie zielony w kwestii podzespołów. Poczytałem tu i tam przez ostatnie tygodnie i kompletnie nie wiem jak to dobrze złożyć żeby fajnie działało. Wiem że GPU z 16GB vRAM, wiem te 32GB Ramu, wiem że jeśli od czerwonych to AM5 socket najlepiej. Jakieś tam podstawy znam, ale tego jest tyle że można się pogubić. No i z miesiąca na miesiąc oferty się zmieniają, coś nowego wychodzi itp. Pomożecie? Poniżej budżet/założenia.

- budżet myślę 4,5-5k (do lekkiej naginki) o ile w ogóle w tym budżecie jest sens się zabierać biorąc pod uwagę poniższe
- czy będę chciał rozbudowywać w przyszłości? Trudno powiedzieć, nie gram w jakieś super nowości
- ma być komfortowo, żeby mi nie buczał jak mój obecny laptop czy steam deck przy czymś bardziej wymagającym
- żeby mi nie zrobił wieczorem z pokoju Las Vegas, czyli jakieś RGB itp zbędne/minimum
- monitor mam Full HD, w przyszłości planuję przejść na 1440p
- przykłady ogrywanych gier: Cities Skylines, Elite Dangerous, Factorio, Anno, RDR2. Raczej gram w starsze tytuły ale jak będzie opcja pośmigać w coś nowszego na przyzwoitych ustawieniach to czemu nie
- komp posłuży też do programów cad-owskich ale raczej proste rysunki aniżeli grube renderowanie
- peryferia zbędne (mam), system zbędny (ogarnę sobie)
- nigdy kompa nie składałem i się zastanawiam czy brnąć w to

#pcmasterrace #komputery
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@qwer: byle jakie mobo am5, Ryzen 7600, absolutnie 32 GB Ram, RTX 5070, jakis zasilacz dajmy na to 850W, dysk nvme 1-2 TB dowolna obudowa jaka Ci sie podoba i zmieści w budżecie
  • Odpowiedz
@qwer:
1. Patrzysz benchmarki kart tak żeby ruszyła najbardziej wymagającą grę z twojej listy albo czegoś podobnie wymagającego.