Wpis z mikrobloga

#mechanikasamochodowa

Da się coś jeszcze zrobić ze stacyjka która przycina ale działa? Jakieś czyszczenie, smar? W ostateczności można rozwiercić tak żeby kluczyk nie wypadał, ale żeby swobodnie się kręciła?
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@QuaS: wd 40 jak sama nazwa wskazuje, nie jest od smarowania.

Water displacement, 40th formula.

A jest idealny do czyszczenia różnych przedmiotów.
  • Odpowiedz
@Reynald:
zalezy co to za samochod i co sie przycina konkretnie.
np w bmw jak pslikniesz smarem lub olejem to moze byc gorzej, bo wejdzie pomiedzy blaszki w oborotowym bebenku i nie bedzie styku. auto nie odpali poki tego nie rozbierzerz i wyczyscisz do sucha
  • Odpowiedz
@Reynald: najlepiej to kupić nową wkładkę z grotem.

A jak chcesz syfa pudrem leczyć to wyjmij wkładkę i w zależności od jej konstrukcji wyciągnij te elementy które ją blokują.

Będziesz mógł ją przekręcić choćby śrubokrętem, ale za zabezpieczenie i tak robi immobiliser
  • Odpowiedz
@Reynald u mnie był problem, że nie szło przekręcić kluczyka. Przyjechał majster samochodem mobilnym w którym dorabiał kluczyki itp i miałem opcje albo sam wymontować cala stacyjkę albo on (wiadomo, dopłata 150zl). Rozkręcił tą stacyjkę, wyczyścił, coś tam przeszlifował i wywalił całkiem blokadę kierownicy. Teraz gdy wkładam kluczyk nie czuje prawie żadnego oporu, nawet jak przekręcam to nie ma takiego charakterystycznego „cyk” tylko po prostu kluczyk swobodnie się kręci. Podejrzewam, że
  • Odpowiedz