Wpis z mikrobloga

Siemanko. Myślę nad samochodem do 18-24k i chciałbym coś mocniejszego albo po prostu w tym budżecie, co przy okazji nie puści mnie z torbami (mowa o częściach, paliwo pal sześć xd)
Wypowiecie sie o Golfach 5 GTI, Giulieccie albo Mazdzie 3 2Gen? Pierwsze zajechane, drugie do roboty, a trzecie brednie, że gnije.
Może rzucicie jakieś propozycje? Podałem te konkretne modele, bo szukam benzyny, ale Niemcy do 20k zł nie mają chyba wcale dobrych benzyn, chyba że 1.4 MPI jak w moim Golfie obecnym

Za każdą pomoc, odpowiedź dziękuję i będę wdzięczny. Pozdrawiam!
#volkswagen #alfaromeo #mazda #motoryzacja #samochody
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@krystekize: Piątka GTI to zdecydowanie najlepsze auto z wymienionych. Pod względem silnika i zawieszenia, ogólnego feelingu. Spokojnie przyjmują mapę na 240-250 KM bez większego dłubania. Niestety gniją z tą samą częstotliwością co Mazdy ( ͡° ͜ʖ ͡°). Także szukać, obserwować, brać na stację diagnostyczną przed zakupem.

Z tego co się orientuję, to wylizane V GTI chodzą bliżej 30 niż 20k, ale powodzenia, może znajdziesz desperata
  • Odpowiedz
  • 0
@Iskaryota No właśnie, rzuciłem tak o, ale wiem że za 20k gti to na złom są no albo zajechańce
@bartoszEQ też o tym myślałem, ale podobno drogie w utrzymaniu, części ogólnie, a są tanie jak barszcz jak widzę na Olxie, w sumie w cenie golfa jak kupowałem
@Wiotq Nieeee no aż taki świr paleta nie jestem hahaha spokojnie, ale serio mówicie, że S40 T5 będzie git? Ja ogólnie myślałem
  • Odpowiedz
@krystekize: @Iskaryota:

Pod względem silnika i zawieszenia, ogólnego feelingu.


Toś teraz gościu grubo pojechał. Zawieszeniowo i pod względem ogólnych wrażeń Golf nie ma czego szukać przy Giulietcie. I to nawet zwykłej, nie QV, bo QV się nie mieści w budżecie.

Z tych trzech Giulietta najlepiej jeździ i będzie najbardziej bezproblemowa. Warto dołożyć do QV, bo sądzę, że tak za 30 koła da się już znaleźć jakąś sensowną sztukę.
  • Odpowiedz
@kasztan00 za 30 koła QV to będzie skarbona bez dna i chłop z torbami poleci. Do QV to tak trzeba mieć te min. 40k wolne w kieszeni i to do tych pierwszych roczników, bo szkoda żeby potem znienawidził taki fajny wóz. Już lepiej kupić zwykłą giuliette 120-170 KM w dobrym stanie.
  • Odpowiedz
  • 0
@DROPTABLEusers myślisz? Focusiki też spoko, ale dalej mowa tylko o benzynach.
@Wiotq słyszałem właśnie o tym, ale no nwm jak z częściami, Focus i chyba mitsubishi, ale ogólnie Focus, no jest to spoko opcja, ale niewiarygodne, że T4 chodzą po 10-16k, pewnie do roboty coś, ale do przeżycia by było
@Aureilon Dobra odpowiedź razem z @kasztan00. Może być i zwykła, po prostu chciałem wiedzieć co będzie lepsze,
  • Odpowiedz
@krystekize benzyna 2.5 albo 3.0 najlepsza (to to samo tylko inne tłoki i walki). E46 jest tanie w utrzymaniu bo masz milion zamienników do wszystkiego albo w cenie złomu części. Nowsze BMW to tragedia mimo że nowsze zaczynają być tańsze w zakupie. Niezajechane to zazwyczaj touring lub sedan. Coupe i kompakt raczej ciężko znaleźć ładne.
  • Odpowiedz
@krystekize no to odnośnie Giulietty to wersja 1.4 120 KM była bez Multiair, chociaż sam multiair to nie wyrok - po prostu jak kupujesz używkę to nigdy nie możesz być pewien stanu, więc jest to trochę ryzyko bo mało który sprzedawca ci uczciwe powie, że moduł jest już na wykończeniu.
Ewentualnie może Mito - jest mniejsze, lżejsze i tam był 1.4 T-Jet 155 KM i tutaj nie popłyniesz bo silnik jest
  • Odpowiedz
  • 0
@JednaRenkaJedenKaleka: xDDD mocny przebieg to raz, a dwa no tak ludzie mega straszyli przed multiairem, że to drogość i NO WŁAŚNIE NIE WIESZ JAK KTOŚ DBAŁ, a w Polsce ludzie gruzują samochody, a nie dbają...
@DROPTABLEusers widziałęm to ogłoszenie haha
@GigaWykopek ,,tak coś żem czuł" ehhh, ale Mito też niby mogłoby być, bo to malutkie to byłby mega dobry pierdzik, różni się bardzo od GIulietty? Mam wrażenie, że
  • Odpowiedz
@krystekize: Ja Giuliette wziąłem bo potrzebowałem większy bagażnik, tak to wziąłbym Mito. Najlepiej poszukaj u siebie w mieście ofert, zobacz oba i przejedź się nimi. Jak szukałem swojej przez kilka miesięcy to ludzie są mocno odklejeni z cenami i wołają po 30-35k za roczniki 2010 i do tego zardzewiałe z wyposażeniem typu golas. Po tym w jakim stanie była większość z nich to na twoim miejscu odpuściłbym multiaira, Polak to
  • Odpowiedz
@krystekize: o mazdzie sie to powtarza od xx lat, ze gnije, ale od znajomych posiadaczy trojki z 2016, szostki z 2014 raczej to brednie. Ja mam trojke z 2023 wiec ciezko mi sie wypowiedziec o rdzy, ale jak tak patrze po forach i znajomych to jest okay
  • Odpowiedz