Wpis z mikrobloga

Pasażerowie na Bolcie pytają się mnie czy jeżdżę także na Uberze. Tak, ale tylko jeśli aplikacja Bolta się zatnie, albo wypchnie mnie poprzedni kurs w jakieś krzaczory i chcę zwiększyć szansę by coś wpadło, i nie wracać na pusto.

Ostatni przejazd Uberem co zrobiłem miesiąc temu, to właśnie dlatego, bo aplikacja Bolta chwilowo (na 10 min) zawiesiła mi się. A półtora miesiąca temu inny przejazd na Uberze zrealizowałem, bo wcześniej miałem kurs na wypiździewo 23 km poza granice miasta i pomyślałem, że odpalę Ubera, żeby zwiększyć szansę by nie wracać na pusto. No i miałem kurs - po prowizji Ubera (ale przed kosztami i podatkami) za 26 km (+ dojazd 4 km) otrzymane 34 zł. Spytałem się pasażera ile zapłacił - 65 zł.

I to były 2 kursy na Uberze w przeciągu 2 miesięcy. W tym samym czasie na Bolcie zrobiłem prawie 400 kursów (zwykle jeżdżę kilkanaście godzin tygodniowo, ale jednego tygodnia w te 2 miesiące w ogóle nie jeździłem, a innego tylko kilka godzin).
Bez promocji Uber w mojej aglomeracji wychodzi dla klientów średnio 5 - 6% taniej. Ale o ile średni czas czekania (w granicach administracyjnych głównego miasta) na Bolta to 4 minuty poza godzinami szczytu i 8 minut podczas godzin szczytu, to na Ubera jest to 9 minut poza godzinami szczytu i 15 minut podczas godzin szczytu.

Inne różnice między Boltem i Uberem:
- na Bolcie można sobie ustawiać radar ofert np. z 2, 3, 4, itd., km zasięgu., podczas gdy na Uberze potrafią często wyskakiwać oferty typu podjedź po kogoś 10 km tylko po to by podwieźć 2 km (i zgarnij za łącznie 12 km z dolotem całe 8 zł po prowizji, ale przed kosztami i podatkiem).
- prowizja Bolta jest stała (1/3), podczas gdy "AI" Ubera dobiera sobie prowizję indywidualnie do każdego kursu między 40 - 60%
- na Bolcie jest więcej promocji typu przejedź co najmniej 8 kursów w 4 godziny w danym czasie (np. miedzy 15:00 - 21:00) i za każdy kurs w tym czasie dostaniesz +20%

#uber #bolt #taxi #taxizlotowa #podrozujzwykopem #fabia #praca #pracbaza #praca
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 0
@AdamF_OG: Jeszcze różnica między Boltem i Uberem jest taka, że mapa Bolta pokazuje faktycznie lepiej miejsca ze zwiększonym zapotrzebowaniem (i powiększonymi mnożnikami) z dokładnością obszarową do około 200 metrów. Czy warto jeździć do takich miejsc to odrębny temat*, ale do czego zmierzam - u mnie w obrębie miasta są też bezludne wyspy, i na mapie Ubera potrafi pokazywać także, że jest zwiększone zapotrzebowanie także na nich - np. 1 km
  • Odpowiedz
  • 0
@Ritowel11: No ja napisałem, że u mnie w aglomeracji Uber też wychodzi 5-6% taniej. Ale np. czeka się na niego prawie 2x dłużej. Też nieco częściej na Uberze zdarzają się sytuację (które na ogół jednak nie należą do większości), że dłużej wyszukuje kierowcę, oraz niekiedy, że gdy już dobrany kierowca, to jednak on anuluje po chwili przejazd w kierunku do pasażera, albo przez parę dobrych minut nie rusza się z
  • Odpowiedz
  • 0
@charlie1919: Ja np. przez pierwsze 2 tygodnie jeździłem tylko na Uber, bo partner (oficjalny wymagany pośrednik między kierowcą a firmą appkową, jeśli nie prowadzi się działalności taksówkarskiej) o czymś zapomniał i aktywacja Bolta zajęła 2 tygodnie (zamiast standardowego tygodnia). Na Uberze aktywowali mi na następny dzień.

Ale ogólnie dobre pytanie. Podejrzewam, że część w ogóle nie ogarnia o co chodzi za bardzo (tak 1/3 kierowców na aplikacjach w moim mieście to
  • Odpowiedz