Wpis z mikrobloga

✨️ Obserwuj #mirkoanonim
#prawojazdy Mam pewien problem, od niedawna jestem kierowcą i przez sąsiada który parkuje tym żółtym autem mam problem z wjazdem do swojej bramy, muszę to robić na 2 razy, bo tyłem jeździć nie umiem bo jestem nowym kierowcą. Tak wiem że to mój problem bo powinienem nauczyć się jeździć normalnie a nie jak p---a skoro nawet do bramy nie umiem swojej wjechać ale pomijając ten fakt.... Przez to 2 razy obrysywałem sobie już bok auta przez swoją bramę, czy on ma prawo legalnie tam stać? to uliczka ale jest znak STOP i linia pozioma stopu. Co zrobiliście w mojej sytuacji? W sensie, czy PRAWNIE mam racje że ta osoba nie powinna tam parkować?

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
· Akcje: Odpowiedz anonimowo · Więcej szczegółów
· Opublikuj swój własny wpis: Mirko Anonim
· Zaakceptował: Jailer

👉 Z Twoją pomocą możemy działać dalej! Wspomóż projekt

mirko_anonim - ✨️ Obserwuj #mirkoanonim
#prawojazdy Mam pewien problem, od niedawna j...

źródło: pytanie

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Tak mi napisał czat:

W Polsce parkowanie naprzeciwko wjazdu do czyjejś posesji jest dozwolone, pod warunkiem spełnienia dwóch kluczowych wymogów:
1. Odległość od skrzyżowania – pojazd musi znajdować się w odległości co najmniej 10 metrów od najbliższego skrzyżowania, mierzonej od miejsca przecięcia się krawędzi jezdni[2][5].
2. Brak utrudnień dla wjazdu/wyjazdu – samochód nie może blokować manewrów innym kierowcom ani ograniczać widoczności[1][4].
  • Odpowiedz
@mirko_anonim:

to uliczka ale jest znak STOP i linia pozioma stopu. Co zrobiliście w mojej sytuacji? W sensie, czy PRAWNIE mam racje że ta osoba nie powinna tam parkować?

Znak STOP nie ma zastosowania w tym przypadku. Gdyby auto sąsiada stało po drugiej stronie uliczki w odległości mniejszej niż 10 m od przedniej strony znaku, wtedy łamie prawo ze względu na znak. A tak łamie prawo ze względu na skrzyżowanie, gdyż
  • Odpowiedz
via mirko.proBOT
  • 0