Wpis z mikrobloga

@wincenty1: na montażu ciężko zastąpić ludzi, spawalnia i lakiernia spoko, ale montaż wymaga precyzji i wyczucia. Nawet tesla, która ma wysoki poziom automatyzacji nadal zatrudnia masę ludzi do zwykłego "wkręcania" śrubek i instalacji elementów wnętrza pojazdu.
  • Odpowiedz
  • 12
@janeknocny: automatyzacja - zastąpią tych meksykanów robotami


To największa bzdura - automatyzacją to zastąpisz ludzi ale tylko częściowo jak @lucasy: napisał ale ja mówię o podzespołach.

@wincenty1: I uważasz że nagłymi cłami w miesiąc zautomatyzujesz cały świat. Tesla ma jedną z najbardziej zautomatyzowanych fabryk świata - jak myślisz czy instalacja elektryczna, fotele, przewody od klimatyzacji i tysiące innych elementów dostarczanych do montażu jako gotowe od podwykonawców są
  • Odpowiedz
@wincenty1: Zautomatyzować da się tylko procesy powtarzalne i tam gdzie jest przestrzeń do pracy. A nie wyobrażam Sobie jak robot miałby np układać przewody w samochodzie a conieco zakładów uruchomiłem.
  • Odpowiedz
  • 1
@galicjanin: Polski przemysł motoryzacyjny istnieje i się rozwija. Owszem smutne to że w dużej części nie są już to grupy polskich przedsiębiorców ponieważ działały na tyle dobrze że mnóstwo z nich zostało sprzedane ale właściciele mieli do tego prawo. W Polsce niestety jest duży problem z sukcesją pokoleniową, dzieci nie są zainteresowane pracą i dziedzictwem wybiera się fortunę do końca życia. Nie mamy własnej marki ale przez koszty, specjalizacje i
  • Odpowiedz
@janeknocny: Taki fake scenariusz:
-Trump zmusza fabryki do lokalnej produkcji
-Firmy powoli się godzą ale nikogo nie stać na mięsnych pracowników więc robotyzacja mocno
-Nvidia, Google i Meta muszą zbawić gospodarkę
-Produkcja wraca do US ale pojawia się 30% bezrobocia
  • Odpowiedz
@Lewy91: Na razie, nie wiesz co będzie za pół roku a co dopiero za 2 czy 3 lata. Taki robot pracuje na 4,5 etatu a rata leasingu humanoida to będzie coś w okolicach 1/3-1/4 pensji montera w Polsce lub około 10% pensji montera w Niemczech. Czyli wychodzi na to, że robot jest około 40 razy tańszy niż człowiek. Za cenę 3 monterów możesz zatrudnić 40 robotów i jednego speca do
  • Odpowiedz
@Lewy91 tu nie chodzi o poziom skomplikowania a o masę i siły w dużej mierze, humanoidy mają się zamykać w 25k dolarów czyli max 2k pln w leasingu. Cenniki już są, zobacz np. unitree
  • Odpowiedz
@Lewy91 tu nie chodzi o poziom skomplikowania a o masę i siły w dużej mierze, humanoidy mają się zamykać w 25k dolarów czyli max 2k pln w leasingu. Cenniki już są, zobacz np. unitree
  • Odpowiedz
@Bejro: Zerknąłem. Maja 2 roboty. Jeden za 16 tys dolców zabawke działająca 2h i maksymalny udźwig 2kg oraz drugi za 90 tys dolarów. I to są wciąż po prostu zabawki które wciąż trzeba nauczyć co mają robić i będa to robić pod warunkiem ze czynnośc będzie powtarzalna bez żadnych anomali.

I chętnie bym zobaczył gdzieś realne ich zastosowanie bo same filmiki promocyjne co wygląda jak firma która wyciąga tylko dotacje.
  • Odpowiedz
  • 0
będa to robić pod warunkiem ze czynnośc będzie powtarzalna bez żadnych anomali.


@Lewy91: Nie będą - dlatego przykładowo w Tesli wnętrza nadal dokręcają ludzie. Wszystko przychodzi od setek dostawców, formy nie są idealne, regulacja szczelin, czasami jak składasz kokpit to spinki pękają. Polecam zobaczyć film z fabryki Tesli.

Jak masz pracownika z Meksyku za 400$ który ciężko pracuje aby utrzymać rodzinę i masz nielimitowany dostęp do prostych pracowników fizycznych niekoniecznie robot
  • Odpowiedz