Wpis z mikrobloga

Jak połączyć się z lokalnym (LAN1) proxmoxem albo homeassystentem z webowym interfejsem w np chromie, kiedy na moim windowsie surfuje po internecie z hotspotu w telefonie (wifi hotspot), albo z tetheringu (wtedy widoczne w centrum sieci jako LAN2) ? Proxmox i router lokalny bez neta jest podłączany do mojego PC po kablu(LAN1).

Wifi/tethering(lan2) ma u mnie priorytet nr.1 jako sieć. LAN1 do starego routera(bez dostępu do internetu) po kablu priorytet 2. Dzieki temu mam dostęp do internetu. Jednak wpisując w pasku adres lokalny proxmoxa, mam błąd bo z tego co rozumiem, logicznie żądam czegoś pod tym adresem w sieci wifi/tethering(Lan2)?

Powinienem dodać jakiś przedrostek w adresie, albo coś?

Takie proste pytanie, że aż ciężko mi znaleźć odpowiedź w internecie.

Jestem totalnym amatorem, dzisiaj pierwszy raz zainstalowałem proxmoxa i uruchomilem na nim homeassystenta, chcę dodać jakies kontakty, czujniki bo mi przed chwilą przyszły. Może zainstalować wirtualny windows 10 żeby odzyskać dostęp do raid0 windowsowego na proxmoxie, ale ciężko mi zarządzać serwerem bez wyszukiwania w zakładkach obok porad w internecie.

#homeassistant #proxmox #komputery #kiciochpyta
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@rennaissance: Nie wiem czy dobrze łapie ale zakladalbym że lan1 to jeden subnet powiedzmy 192.168.10.0/24 a lan2 192.168.20.0/24 z telefonem jako DHCP.
Zakładam że proxmox i ha są na lan1.
Jeśli ha ma 192.168.10.10 i twój komputer ma również nadany poprawny adres w tej podsieci - powiedzmy 192.168.10.20 to przejście do HTTPS://192.168.10.10:8123 powinno dać ci dostęp do ha.
Najlepiej wrzuć rysunek jeśli powyższe się nie zgadza
  • Odpowiedz
Jednak wpisując w pasku adres lokalny proxmoxa, mam błąd

@rennaissance: Zapomniałeś napisać, jaki błąd. Musisz podawać konkrety, jeśli ktoś ma ci pomóc. Z takiego opisu jak wyżej można tylko gdybać.

Podaj adresy IP tych urządzeń i wynik "route print".
  • Odpowiedz
  • 0