Wpis z mikrobloga

@dalekoblisko: Przy czym autor wykresu mógł sobie darować heilującego Muska, bo to raczej nie będzie miało większego wpływu - te spadki rok do roku to bardziej kombinacja końca dopłat do elektryków w wielu krajach + agresywnej ekspansji chińskich tańszych marek w EU.
  • Odpowiedz
@PiotrFr: To ciekawe, bo Niemcy na przykład ucięli dopłaty z dnia na dzień pod koniec grudnia 2023, w efekcie czego sprzedaż elektryków w 2024 spadła u nich o prawie 40% rdr.

Natomiast jak sprawdziłem, to rzeczywiście Tesla oberwała najbardziej.
  • Odpowiedz
@WaveCreator:

To ciekawe, bo Niemcy na przykład ucięli dopłaty z dnia na dzień pod koniec grudnia 2023, w efekcie czego sprzedaż elektryków w 2024 spadła u nich o prawie 40% rdr.


Aha, i to obcięcie dotacji działało tylko na jedną markę?
Np we Francji sprzedaż stabilna, nawet udział wzrósł, a Tesla
  • Odpowiedz
Aha, i to obcięcie dotacji działało tylko na jedną markę?


@PiotrFr: Ale kto niby napisał, że działało na jedną markę? xD To jest wątek o Tesli. Wszystkie marki w Niemczech spadły, sprzedaż elektryków jebła u nich o 40%, a największy spadek widać na Teslach (o 47% mniej w 2024 niż w 2023). Spadł również generalnie udział elektryków w liczbie samochodów sprzedawanych w DE.
  • Odpowiedz
@PiotrFr: Spadek sprzedaży przy rampie HL w Kalifornii to fakt. natomiast ktoś może spodziewał się, że sprzeda się więcej HL niż legacy M3 - do tego zbytnio nie doszło. Ale Y to inna historia, to auto było dość brzydkie (jestem psychofanem Tesli, ale kupiłem M3, bo Y bym nie zniósł pomimo, że mam 2 małych dzieci). Za to nowy Y to jest naprawdę spory upgrade, jak użytkowy / technologiczny tak
  • Odpowiedz
@Technolust tak, wiem, wszyscy używają tego argumentu. Na pewno część spadku sprzedaży z tego wynika, reszta - nie. Zobaczymy co przyniosą następne miesiące. Mam głęboką nadzieję, że rynek zweryfikuje muska.
  • Odpowiedz