Wpis z mikrobloga

Ktoś ma pomysł co go może być? Na przykładzie GTA Vice City Definitive Edition, mam migające neony jak na foto (tylko z daleka). Jak podjadę na blisko to jest lepiej. Nonstop migają. W GTA V analogiczna sytuacja, tyle że migają / ruszają się już inne rzeczy, typu tory kolejowe, asfalt, cienie. Nie wiem jak to opisać. Karta to RX 580, ale na innej było to samo. Kombinowałem z różnymi ustawieniami graficznymi i bez zmian.

#gry #gta #gtav #komputery #pcmasterrace #kartygraficzne #hardware
Blackol12 - Ktoś ma pomysł co go może być? Na przykładzie GTA Vice City Definitive Ed...

źródło: IMG_9003

Pobierz
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Blackol12: Ale ty wiesz, że oryginalnie VC był pod DX 8/8.1?
Ogólnie gra na poziomie sterownika dGPU jest obsługiwana zgodnie z profilem pod daną grę.
Może być że definitive edition nie jest pozbawiony baboli.
RadeonMod to stary program i chyba nie jest pod tą serię grafiki (i też sterowników), linkuję na próbę: https://www.guru3d.com/download/amd-registry-editor-download/
Kwestia na co pozwala panel kontrolny sterownika
  • Odpowiedz
@Blackol12: dobra pierwsze pytanie, odpal te gry na najniższej mozliwej grafice i sprawdz czy dalej tak sie dzieje, takie migające obiekty a zwłaszcza jakies różne cienkie i dlugie elementy tak jak te neony moga migać po włączeniu wszelakiego rozmycia, motion blura, antyalaisingu itp
  • Odpowiedz
@Blackol12: Przy GTA VC może to być jeszcze zaszłość odległości rysowania. Gra ma swój rodowód w PS2 z skromną pamięcią dzieloną.
Jak już wyszły lepsze karty graficzne, to ludzie modami wymuszali większą odległość rysowania (pewnie też manipulacją LoD) niż pozwalała na to gra:
https://www.gtainside.com/en/sanandreas/mods/137736-draw-distance-mod-1x-2x-4x-7x-10x

W ogóle zrzuty ekrany z gdy z całym stanem San Andreas z detalami i oświetleniami musiały być robione na sprzęcie epokowo młodszym o min. 5 lat
  • Odpowiedz
  • 0
@artiom143: odpalone na najniższych to samo, antyaliaising on / off nie ma różnicy. Rozmycie tak samo ;/
Ale gdyby to była karta to chyba miałbym artefakty prawda? A to jest poprostu miganie tekstur, pasków w zależności jak się do nich poruszam
  • Odpowiedz
Możliwe, że to wina słabego, starego monitora 60hz?


@Blackol12: Nie wiem, nie będę ci pisał głupot i robił z siebie eksperta w kwestiach na których się nie znam. Ewentualnie co mógłbym jeszcze podpowiedzieć, sam monitor może ci się nie wypala nie masz ostatnio ciemniejszych kolorów na nim czy coś bo może matryca ci siada.
  • Odpowiedz
@Blackol12: A to nie czasem efekt uboczny LOD
Wiele gier ma tak, że z daleka ogranicza elementy albo rysuje je gorzej

Tam pewnie te neony są jakimś elementem z łączeniem jak spline
Zwiększ ustawienia graficzne u sprawdź czy tak samo jest

Jak zniknie problem ze zwiększeniem ustawień to znaczy że to tylko problem silnika gry bo tak renderuje obiekty
  • Odpowiedz
  • 0
@MePix: Nie zdziwiłbym się na podstawie tego Vice City. Ale w GTA V mam podobnie na dalszych dystansach - dziwnie lewitujące poprzeczne linie, pasy drogowe i krawędzie budynków. Nagrać filmik i wrzucić na jakiś hosting?
  • Odpowiedz
@Blackol12: Te skaczące neony w DE to chyba feature, bo też tak miałem jak grałem i na yt też to widziałem. Na początku myślałem, że to wina TAA, ale skoro mówisz, że bez AA też tak jest to możliwe, że LOD skopane i na wyższych rozdzielczościach pewnie mniej widać.
  • Odpowiedz