Wpis z mikrobloga

Mircy, zastanawia mnie, jak jest generowana grafika #pixelart w takich grach jak #blasphemous i wszelkie inne castle i #metroidvania ? Czy to jest rysowane mapa po mapie przez Mirka czy używają jakichś generatorów?

Jestem od długiego czasu obserwatorem #pixelart i są to często zachwycające kawałki sztuki. Widziałem też trochę how-to rysowania takich pixel-artów i o ile zrobienie jednego dzieła wydaje mi się sensowne, o tyle wytworzenie takich artów dla całej gry wydaje się katorżniczą pracą z tymi wszystkimi cieniami i detalami...

#gry #gamedev #pcmasterrace
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@micherwicher: ja chciałbym wierzyć, że jest rysowana ręcznie. Po powtarzalności wielu elementów widać, że raczej tak jest. Świetnym przykładem generowanego pixel artu jest Dead Cells - tam jest po prostu rendering do pikseli i wygląda inaczej niż rysowany ręcznie.

A co do samego rysowania, to jest to rozdzielone na poszczególne plany i wiele elementów jest używanych wielokrotnie, czasami do tego stopnia, że aż to kłuje w oczy (np Gestalt: Steam
  • Odpowiedz