Wpis z mikrobloga

#pytanie #kiciochpyta #allegro #olx #scam #oszustwo ?

Chcę kupić przedmiot na allegro lokalnie, sprzedawca (kobieta - konto 4 lata) wystawia tylko ogłoszenie. Chciałem kupić płatnością przez allegro, dopłacić za prowizję. Skontaktował się ze mną telefonicznie (gość) i wytłumaczył, że przedmiot był brany na firmę fakturę vat i taka sprzedaż przez allegro z automatu będzie zgłoszona do US, więc musi doliczyć 23% vat plus 4,5% prowizji. Coś jeszcze wspominał o tym, że można inaczej, faktura imienna i o księgowości itd. Nie mam firmy i nie znam się dokładnie na tym, jeśli chodzi o samą rozmowę to gość brzmiał wiarygodnie i odpowiedział na wszystko i dopytywał się, czy mam jakieś inne pytania itd. Uznałem że jednak kupię bez kup teraz z tą niższą ceną. Na maila podesłał fakturę vat marża już z nazwą firmy i ceną taka jaka w ogłoszeniu (bez vat). Twierdził że ma umowę z kurierem dpd więc jutro między 16-18 kurier odbierze paczkę jak szybko przeleję i zaksięguje. Firma jest FHU, zajmują się ogólnie transportem drogowym, szukałem telefonu w internecie do właściciela, aby zweryfikować. Niestety nie ma, streetview też tam nie dochodzi. Na aleo.com pokazuje numer rachunku bankowego z rejestru vat i jest on inny niż podany w mailu. Jak bardzo zalatuje to scamem?
Jest jakiś sposób na zdobycie telefonu do właściciela firmy, aby zweryfikować czy to sprzedaje? Dodam, że znam dobrze przypadek, gdzie oszust sprzedający karty graficzne (taaa, ten przedmiot to karta graficzna) ukradł dane członka mojej rodziny, który prowadzi firmę. Jeden z przezornych kupców sprawdził dane w internecie i skontaktował się z prawdziwym właścicielem danych osobowych.