Wpis z mikrobloga

Hello, mam pytanie, jestem laikiem więc proszę się nie smiac:P

Moja mama ma Fiata Grande Punto w benzynie 1.4 z klima i srogim przebiegiem bo już prawie 400.000 km.

Alternator dokonuje żywota wg wskazań multimetru. Chciałem podejść do tematu kompleksowo.

Zamówiłem
1. Nowy alternator
2. Napinacz
3. Pasek

(Musze sam to robić bo części u mechanikow w moim miasteczku z ich "hurtowni" to ceny x2 z neta:P)

No i zacząłem szperać w necie czy przy okazji alternatora nie zrobić czegoś jeszcze (ważąc na to jaki jest przebieg i zawsze jedna robota to taniej u mechanika).

I na jakieś stronie niestety nie mogę znaleźć znalalzlem info że przy okazji wymiany alternatora warto wymienić to co zamówiłem czyli napinacz i pasek i... koła pasowe.

No i w tym momencie zgłupiałem znaczy rozumiem że koło pasowe na sam w sobie alternator i koło pasowe ma także sprzeżarka klimy (auto ma klimę). Są jeszcze jakiś inne koła pasowe w takim fiacie grande punto?

A jeżeli tak to warto je wymienić przy okazji ww. roboty, biorąc pod uwagę przebieg (części historii auta nie znam było kupowane jako używane).

#mechanikasamochodowa #samochody #fiat #mechanika #motoryzacja
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Joxek: koło pasowe jest przykręcane do wału. Sprężarka ma swoje osobne kółko.
Raczej wątpię, że odkrecisz koło pasowe od wału, zawsze jest z dużą siłą dokręcone. Wymienia się to co hałasuje po zdjęciu paska, nie ma co się w koszta pakować.
  • Odpowiedz
@Joxek pewnie chodzi o rolki pośrednie o ile występują a nie koła pasowe, bo koło pasowe jest jedno na wale wymienia się je tylko jeżeli jest taka potrzeba ( np zerwana guma tłumiąca w środku koła). Zrób tak że jak ściągbiesz pasek to zakręć ręką koło od klimatyzacji i zobacz czy szumi a resztę rolek sobie wymień i będziesz miał spokój
  • Odpowiedz