Wpis z mikrobloga

✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Jestem zielona z prawa i chyba totalnie nie rozumiem zakazów konkurencji. Pracuje bezpośrednio na UoP w firmie w której obrabiam mnóstwo danych innych organizacji oraz klientów.

Przykład totalnie z tyłka:
Wyobraźcie sobie że pracuję w firmie typu Microsoft, odpowiadam za dane, mam wgląd do danych a następnie pójdę sobie pracować do firmy która korzysta z rozwiązań Microsoft i ja miałam dostęp do jej danych.

Aby była jasność ja nie piszę o pracy w firmie która bezpośrednio konkuruje z moim obecnym pracodawcą

Czy mój pracodawca może skonstruować w taki sposób zakaz konkurencji (wypłaca odszkodowanie) w której zamknie mi furtkę do pracy na UoP u któregoś z klientów w przyszłości?

Załóżmy sytuacje w której skontaktował się ze mną rekruter i zdałam proces. Albo sytuację w której rok po rozstaniu z pracodawcą pójdę pracować dla klienta? Jeżeli tak to na ile taki zakaz konkurencji jest średnio tworzony i jak wysokie mogą być kary?

#prawo #praca #uop #pytanie #prawopracy #korpo #pracbaza #it #informatyka #datascience #kodekspracy #studentprawa #zycie #bazydanych


· Akcje: Odpowiedz anonimowo · Więcej szczegółów
· Zaakceptował: razzor91
· Autor wpisu pozostał anonimowy dzięki Mirko Anonim

  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@mirko_anonim: tak, może być taki zakaz konkurencji. Aby był ważny, tylko za odszkodowaniem. Co do okresu to zależy od tego jak często Twoja wiedzą się dezaktualizuje. Może być pół roku, może być 2 lata.
  • Odpowiedz
via mirko.proBOT
  • 0
zręczny-aktywny-80:

Czy mój pracodawca może skonstruować w taki sposób zakaz konkurencji (wypłaca odszkodowanie) w której zamknie mi furtkę do pracy na UoP u któregoś z klientów w przyszłości?