✨️ Obserwuj #mirkoanonim Jestem zielona z prawa i chyba totalnie nie rozumiem zakazów konkurencji. Pracuje bezpośrednio na UoP w firmie w której obrabiam mnóstwo danych innych organizacji oraz klientów.
Przykład totalnie z tyłka: Wyobraźcie sobie że pracuję w firmie typu Microsoft, odpowiadam za dane, mam wgląd do danych a następnie pójdę sobie pracować do firmy która korzysta z rozwiązań Microsoft i ja miałam dostęp do jej danych.
Aby była jasność ja nie piszę o pracy w firmie która bezpośrednio konkuruje z moim obecnym pracodawcą
Czy mój pracodawca może skonstruować w taki sposób zakaz konkurencji (wypłaca odszkodowanie) w której zamknie mi furtkę do pracy na UoP u któregoś z klientów w przyszłości?
Załóżmy sytuacje w której skontaktował się ze mną rekruter i zdałam proces. Albo sytuację w której rok po rozstaniu z pracodawcą pójdę pracować dla klienta? Jeżeli tak to na ile taki zakaz konkurencji jest średnio tworzony i jak wysokie mogą być kary?
@mirko_anonim: tak, może być taki zakaz konkurencji. Aby był ważny, tylko za odszkodowaniem. Co do okresu to zależy od tego jak często Twoja wiedzą się dezaktualizuje. Może być pół roku, może być 2 lata.
Czy mój pracodawca może skonstruować w taki sposób zakaz konkurencji (wypłaca odszkodowanie) w której zamknie mi furtkę do pracy na UoP u któregoś z klientów w przyszłości?
Owszem może i jest to osobna umowa o zakazie konkurencji i najlepsze co może pracodawca dla Ciebie zrobić, bo musi Ci płacić za to jeżeli chce żeby umowa obowiązywala po ustaniu stosunku pracy. Czyli w skrocie nadal Ci placą mimo iz już u
dokładny-twórca-41: @insystem Cześć a takie doprecyzowanie / pytanie. Z tego co wiem
"Działalnością konkurencyjną jest aktywność przejawiana w tym samym lub takim samym zakresie przedmiotowym i skierowana do tego samego kręgu odbiorców"
Czyli rozumiem, że jeżeli będę analityczką i będę zajmować się branżą medyczną to późniejsza praca jako analityk dla branży samochodowej nie może być uznana za działalność