Wpis z mikrobloga

  • 3
@kwanty: waży 3.1T więc pewnie jako osobowy. Limit na elektryki tak jest podniesiony z 3.5 na 4.5T.
Na cybertruck.cz można sobie wynająć ten egzemplarz z tego co widzę.
  • Odpowiedz
myślałem że nie da się homologować CT w EU


@kwanty: homologować się pewnie nie da, ale do prywatnej rejestracji auta z USA nie potrzebujesz homologacji - mało to jeździ u nas zarejestrowanych samochodów z USA, nie sprzedawanych nigdy w Europie, więc bez fabrycznej homologacji?
  • Odpowiedz
@positive_rate: Samochód musi być przystosowany do jazdy po drogach w EU. Inaczej nie zarejestrują, albo nie przejdzie przeglądu. Najważniejsze są światła przednie, które muszą być asynchroniczne. Obstawiam, że w CT są synchroniczne (obie strony świecą tak samo) i to powoduje, że auto nie jest do rejestracji w EU. Jeżeli udało im się jakoś to zmienić, to pewnie da się jakoś zarejestrować samochód z użyciem różnych wyjątków.

Wszystkie samochody sprowadzone z
  • Odpowiedz
homologować się pewnie nie da, ale do prywatnej rejestracji auta z USA nie potrzebujesz homologacji - mało to jeździ u nas zarejestrowanych samochodów z USA, nie sprzedawanych nigdy w Europie, więc bez fabrycznej homologacji?


@positive_rate: No ale co z testami bezpieczeństwa pasażerów, bezpieczeństwa pieszych, etc...? Czy przepisy są takie same w USA/EU?
  • Odpowiedz
@benylancoch
asymetryczne ;)

Troszke przeróbek trzeba z choćby port ładowania żeby tym się poruszać w trasie. Pierwszy egzemplarz zarejestrowany w EU ktoś wystawił za 400tys EUR z Niemiec.
  • Odpowiedz
No ale co z testami bezpieczeństwa pasażerów, bezpieczeństwa pieszych, etc...? Czy przepisy są takie same w USA/EU?


@kwanty: Przepisy odnośnie bezpieczeństwa czy nawet wymaganego wyposażenia podstawowego są inne. Producent chcąc sprzedawać auto musiałby go poddać homologacji w tym testom bezpieczeństwa, przy "szarym imporcie" nie ma takich wymagań, wystarczy dostosowanie do przepisów o czym @benylancoch wspomniał, najczęściej światła, licznik, ew. opony, potem przegląd na stacji diagnostycznej i można rejestrować.
  • Odpowiedz
Producent chcąc sprzedawać auto musiałby go poddać homologacji w tym testom bezpieczeństwa, przy "szarym imporcie" nie ma takich wymagań


@positive_rate: No kurde... myślałem, że jak coś ma rejestrację to musi mieć homologację do norm EU... a tu jak widać nie :-/ Ja rozumiem traktor czy jakiś pojazd specjalny ale to jest potencjalnie normalny samochód "daily" (jeżeli tylko przejedzie bramę wjazdową xD).
  • Odpowiedz
bezpieczeństwa pieszych


@kwanty: Internet huczy o "bezpieczeństwie pieszych" w kontekście Cybertrucka* i rzekomej niemożliwości przejścia wymogów UE w tym zakresie, ale fakty są takie (i to wie każdy, kto rozumie podstawy fizyki), że przy wjechaniu w pieszego największą rolę gra wysokość maski, a Cybertruck ma maskę znacznie niżej niż konkurencyjne trucki. Wydaje mi się wręcz, że nie istnieje obecnie na rynku pick-up z niższą maską w tym segmencie.

vs Ford
  • Odpowiedz
@texas-holdem: Ale też CT to jest kanciasta bryła z grubej i sztywnej stali - nie tak jak plastikowo-stalowy przód innych samochodów. Inna sprawa, że jest to "półciężarówka" więc przynajmniej w USA nie stosują się do niej reguły samochodów osobowych (emisje spalin, bezpieczństwo pieszych, etc...).

Jestem mega ciekawy jak wyglądało by porównanie "Vulnerable Road Users" z NCAP pomiędzy F-150 i CT. Niestety w NCAP nie znalazłem F-150... są dane z IIHS (amerykański odpowiednik?) ale w kategorii "pickup" nie ma testów zderzeniowych z pieszymi, jest tylko kategoria "Crash avoidance & mitigation".

Może jednak to co Musk powiedział jest ważniejsze: bezpieczeństwo pieszych będzie na najwyższym poziomie... jeżeli truck nie będzie wjeżdżał w pieszych :-) czyli aktywne systemy ważniejsze niż
  • Odpowiedz
@kwanty: @gonzo91

Prawo miało służyć do sprowadzania zabytków, maszyn specjalnych itp nietypowych pojazdów, ale ludzie zrobili sobie z tego furtkę do sprowadzania wankpazerów z USA. Wszystko przez tę popieprzoną wojnę kto ma większy samochód, która rozpoczęta została przez reklamowanie SUVa jako rodzinnego samochodu. Ha tfu na te pudła.

https://www.youtube.com/post/Ugkxj9CFF-lUd8yYe2UyZZwE_OvxYjowVei_

https://ecf.com/news-and-events/news/eu-commission-acknowledges-regulatory-flaws-large-pick-truck-imports-following
  • Odpowiedz
Wszystko przez tę popieprzoną wojnę kto ma większy samochód, która rozpoczęta została przez reklamowanie SUVa jako rodzinnego samochodu


@Yelonek: Zgodzę się, to jest zmora współczesnej motoryzacji :-/ Na zewnątrz duże, w środku małe, dodatkowo zużywają więcej energii. I dodatkowo część z nich nie jest samochodami osobowymi więc nie dotyczą ich przepisy bezpieczeństwa, emisji etc...

I jeszcze większość firm odeszła od minivanów na rzecz SUVów :-/ Minivan jest najbardziej rozsądnym samochodem
  • Odpowiedz