Wpis z mikrobloga

#szosa vs #gravel czy różnice w łatwości utrzymania wysokiej prędkości na asfalcie są znaczące?

Chodzi o to, że na #strava sprawdzam moje czasy segmentów i na moim Gravel z oponami 700x38c ciężko mi przez dłuższy czas utrzymać średnią 35km/h, a w czasach segmentów widzę, że wariaty śmigają ze średnią >45km/h.
Zastanawiam się ile tu pomaga szosa na cienkich oponach, a ile w tym mojej kondycji ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#rower
criginold - #szosa vs #gravel czy różnice w łatwości utrzymania wysokiej prędkości na...

źródło: 1000001089

Pobierz
  • 37
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

zauważysz drastyczną różnicę jeśli chodzi o komfort "zbierania i utrzymywania" prędkości


@AetherSky: No zwłaszcza jak się naczytasz o tym na forach, a potem wydasz 5 tysięcy za komplet nowych kół, to na pewno te subiektywne i niemierzelne odczucia wykażą, że było warto.
  • Odpowiedz
@criginold: a kto powiedział że będzie tanio - jak chcesz żeby było tanio, to musisz zmienić hobby niestety ;) nie jestem specalistą od budzetowych konstrukcji - mam w MTB i przełaju carbonowe koła od DandyHorse ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
@criginold: Najpierw trochę potrenuj a później się zastanawiaj nad upgradem w rowerze.
A jak kupisz miernik mocy to wtedy się dowiesz, że jesteś po prostu poniżej średniej a porównujesz się do tych powyżej.
Polecam filmik, żebyś sobie uświadomił ile trzeba trenować, żeby mieć moc w nodze.
https://youtu.be/nweNjgDx_tc
KurzeJajko - @criginold: Najpierw trochę potrenuj a później się zastanawiaj nad upgra...
  • Odpowiedz
@criginold: ja p------e to k---a, człowiek ma jakiegoś tribana500 i se kręci, z ciekawości wejdzie w wątek i się dowiaduje że wszystko robi c-----o ( ͡° ʖ̯ ͡°) jakie k---a 2,3 bara jak ja 100kg ważę to mam na obręczy z---------ć czy jak?
  • Odpowiedz
@criginold: Porównywanie czasów jest zawsze relatywne bo zależy od wielu czynników, poza rowerem znaczenie ma też wiatr czy drafting czyli jazda za kimś, np. za dostawczakiem. Miernik mocy to w sumie droga zabawka, ale daje on w miarę obiektywny wynik bo po prostu podaje ile energii włożyłeś w jazdę. Przy tej samej energii i innych warunkach zewnętrznych można czasami jechać 30 a czasami 45.

Ci co robią KOMy na stravie,
  • Odpowiedz
@criginold:

Na zmianie opon możesz mieć największy przyrost km/$ i niekoniecznie muszą być cienkie, nawet 35mm GP5000 będą 10-15% szybsze od "gravelowych".

Kolejny spory zysk to jazda na lemondce albo w pozycji "puppy paws", reszta różnic gravel/szosa już będzie marginalna na płaskim.
  • Odpowiedz
To nie są opony na singletracki, ale jak droga prosta to ciśniesz bez problemu.
Tylko na błoto trzeba uważać, bo slick na błocie ślizga się jak na lodzie.
  • Odpowiedz