Wpis z mikrobloga

#szosa vs #gravel czy różnice w łatwości utrzymania wysokiej prędkości na asfalcie są znaczące?

Chodzi o to, że na #strava sprawdzam moje czasy segmentów i na moim Gravel z oponami 700x38c ciężko mi przez dłuższy czas utrzymać średnią 35km/h, a w czasach segmentów widzę, że wariaty śmigają ze średnią >45km/h.
Zastanawiam się ile tu pomaga szosa na cienkich oponach, a ile w tym mojej kondycji ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#rower
criginold - #szosa vs #gravel czy różnice w łatwości utrzymania wysokiej prędkości na...

źródło: 1000001089

Pobierz
  • 37
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

a w czasach segmentów widzę, że wariaty śmigają ze średnią >45km/h.


@criginold: Najwięcej w segmentach stravv to pomoże doping albo silnik elektryczny.
  • Odpowiedz
@criginold: opona jak i model koła wnoszą kolosalną różnicę i są najbardziej widocznym/odczuwalnym czynnikiem jeśli chodzi o komfort jazdy (lub jej brak jeśli jezdzimy po kocich łbach) oraz prędkość. taka 38 mm opona z bieżnikiem jakimkolwiek by nie był, zawsze będzie tą przysłowiową kulą u nogi, i jeśli chcesz jeździć szybciej, musisz ją zgubić. Kondycja jest poważnym elementem, ale utrzymanie relatywnie stałej prędkości 40-45/h na oponach jakie posiadasz jest po
  • Odpowiedz
@criginold: szerokość opony to ma stosunkowo mały wpływ na szybkość, bardziej liczy się bieżnik czy grubość wkładki antyprzebiciowej.
Ogólnie to szersze opony mogą mieć mniejsze opory toczenia niż węższe odpowiedniki.
  • Odpowiedz
@criginold: a jakie masz koła ?

Gravel, opona 45mm i 4 bary


@diarrhoea: 4 bar w oponie 45 mm ?!?!? to ja do 35mm biję 2.3 (przód) i 2.6 (tył) ( ͡° ʖ̯ ͡°) kolega jeżdzący na 42mm (tyle że waży ~70kg) bije poniżej 2bar w koła - dopiero wtedy masz przyczepność i komfort
  • Odpowiedz
@MoonlightSh: To bardzo trudny temat z marginalnymi zyskami, akurat wybrałeś najmniej adekwatny przykład ponieważ obie grupy są tak bardzo do siebie zbliżone, że praktycznie nie ma co mówić o potencjalnych zyskach, nie mniej Ultegra waży 100 gram mniej niż 105, czy ma to znaczenie dla średniozaawansowanego ziomeczka jeżdzącego dla funu, absolutnie #!$%@? nie, ale dla poważnych zawodników, te 100 gram deficytu na długim dystansie pozwoli zaoszczędzić znaczną ilość energii którą
  • Odpowiedz
@criginold: Znam tę grupę, 1x11 ,ma swoje plusy szczególnie zauważalne w grawelach, do tego odchodzi cała ta plątanina zmieniania biegów przednich blatów. Ale jesli szukasz prędkości, to masz też trochę odpowiedzi, tej grupie żeby "#!$%@?ć" brakuje dużego przedniego blatu. Jeśli szukasz porady moja jest taka, zmień koła, polecam Dandy Horse, profil opony 26 albo 28 milimetrów (mniej dla włąsnego komfortu psychicznego niż 26 bym nie schodził), zauważysz drastyczną różnicę jeśli
  • Odpowiedz
waży 100 gram mniej niż 105, czy ma to znaczenie dla średniozaawansowanego ziomeczka jeżdzącego dla funu, absolutnie #!$%@? nie,


@AetherSky: Jakby ten ziomeczek był wychudzonym szczurem, wszystko na rowerze miał z karbonu i zwracał uwagę na średnią prędkość na długich podjazdach w stosunku do mocy jaką generował, to może byłby w stanie wychwycić różnicę. A jeśli jest zwykłym kolarzem amatorem, to większe znaczenie ma czy się odlał przed jazdą albo
  • Odpowiedz