Wpis z mikrobloga

Kilka pytań do jaśnie tutaj zebranych:

1. Obniżone zawieszenie i pochylone koła. To znaczy, takie coś, jak w załączonym zdjęciu.
Rozumiem, że nie to jest ładne co jest ładne, tylko co się komu podoba, ale takie samochody wyglądają jakby miały zdewastowane zawieszenie.
Widzę, że istnieje nawet dedykowany, wymowny tag: #zepsutezawieszenia
Czy jest to tylko element wizualny i estetyczny (choć nadal dla mnie bardzo wątpliwej urody), czy o dziwo jest przy tym jakaś zaleta jeśli chodzi o jazdę (o ile w ogóle tym sie jeździ)? Czy spróbuje mi ktoś przybliżyć co ludzie w tym widzą?
Aha, wiem, że może absurdalnie wyglądać moje dowalenie się do takiego zawieszenia w kontekście kolejnego punktu, ale...

2. Legalność dodatkowego oświetlenia.
Często dotyczy to ciężarówek, które jeżdzą i nikt ich nagminnie nie zatrzymuje, z dodatkowymi światłami na masce, na przedniej szybie, albo za plecami kierowcy.
Jeśli chodzi o samochód osobowy - chodzi mi głównie o podświetlenie podwozia i jednoczesna jazda w ruchu ulicznym.
Kojarzę, że nie wolno byłoby zrobić czegoś co mogłoby upodobnić do pojazdu uprzywilejowanego, np. migoczące światła niebieskie. Co jednak ze stałym światłem i/lub światłem innego koloru?
Nie mówię o zrobieniu choinki która migocze jak stroboskop oraz pomijam kwestię wieśniackości takiego tuningu. Czy legalne byłoby poruszanie się takim, trochę w stylu GTA Online czy NFS Underground, samochodu z podświetlonym podwoziem albo jeszcze lepiej, układem LEDów które wyglądałyby jak w KITTcie z Knight Ridera :) ?

3. Twardość tapicerki i elementów wnętrza.
Tutaj kwestia głównie poruszana w recenzjach nowych samochodów. Sprawdzanie tego, że nie każdy centymetr kwadratowy deski rozdzielczej, podszybia, czy innego obicia drzwi jest zrobiony z miękkich materiałów. I nie jest to wiązane z kwestią tego, że elementy mogą być źle spasowane i podczas jazdy po wybojach trzeszczeć, albo być mało odpornymi na zmęczenie materiału, bo są z chińskiego plastiku.
To trochę tak, jakby się czepiać, że śruby którymi jest przykręcowny fotel są twarde. No może i są, ale ich rolą nie jest być miękkimi i przyjemnymi w dotyku, a solidnym elementem który coś trzyma albo osłania.
Oczywiście rozumiem, że jedno może wynikać z drugiego i zrozumiałe są testy szarpania za klamki/uchwyty, czy ich nie słychać, ale praktycznie nigdy (a przynajmniej zbyt rzadko) problem twardości z jednej strony oraz klekotania przez słabe spasowanie z drugiej nie są poruszane wspólnie, jako ciąg przyczynowo-skutkowy.
Również rozumiem, jeśli wytknięta jest twardość np. podłokietnika, czy innego elementu który faktycznie przez to może być problematyczny - wtedy to ma sens.
Czy ktoś jednak może mi wyjaśnić zasadność wytykania jako wady, że element którego nikt nigdy nie dotyka nie jest jak mięciutka poduszeczka która nie urazi nawet pupki niemowlaka?

PS Co do tych kwestii - wiem, że pewnie odpowiedzi da się wygooglować, ale co eksperci z Wykopu, to jednak klasa sama dla siebie :)

#samochody #motoryzacja #prawo #pytanie
jankutwa - Kilka pytań do jaśnie tutaj zebranych:

1. Obniżone zawieszenie i pochylon...

źródło: skrzywdzone-BMW

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@jankutwa: 1.tak jak przedmówca powiedział, ujemny camber (kąt pochylenia koła) poprawia przyczepność w zakrętach ALE to są pojedyncze stopnie a to na zdjęciu to tylko i wyłącznie dla wyglądu i pogarsza właściwości jezdne auta.
2. nie wiem
3. chodzi (w teorii) o prestiż i jakość wykonania
  • Odpowiedz
czy o dziwo jest przy tym jakaś zaleta jeśli chodzi o jazdę


@jankutwa: w autach z tylnym napędem ustawienie kół pod kątem (negatyw) jak na obrazku powoduje łatwiejsze zerwanie przyczepności i kontrolowany poślizg (drift). Co do aspektów wizualnych to mnie też się to nie podoba.

z dodatkowymi światłami na masce, na przedniej szybie, albo za plecami
  • Odpowiedz
@jankutwa: Ad1, tak to są upośledzone samochody, bo taka była moda. Nie, nie ma żadnego scenariusza w którym daje to poprawę właściwości jezdnych. Dodam, że profesjonalna gleba jest na pneumatyce i auto obniża się w miejscu parkowania, a podczas jazdy wyglądają jak obniżone auta, ale nie szorują po drodze.

Ad.3 Poza podszybiem wszystkiego innego dotykasz, wiec o czym ty piszesz? Ponadto miękkie materiały mniej trzeszczą, są przyjemniejsze w dotyku i
  • Odpowiedz
@jankutwa: Napisałem że poza podsufitką resztę dotykasz w mniejszym lub większy stopniu. Twarde plastiki robione są na jedno kopyto i słabo wyglądają, a miękkie są po prostu ładniejsze.

Jak góra drzwi jest twarda to reszta wykończenia tapicerki drzwi też taka będzie. Nie ma czegoś takiego że dostajesz podłokietnik ze skóry merynosow z grubym wypełnieniem a konsola środkowa ma tandetny plastik bez dekorów
  • Odpowiedz
@jankutwa: 1. Jest to prostu pokazanie, że właściciel jest amebą, o mózgu rozwiniętym jak u 4-latka, myślącym, ze w ten sposób zaszpanuje (a budzi co najwyżej politowanie), często w komplecie znajdują się wydechy pierdzące na całe miasto, zaczernione lampy i naklejki "lubię z---------ć", "pokaż c---i", "illegal racing night wrocław" itp. 2. nie wiem jak z tymi krzyżami za szybą etc. w ciężarówkach, ale jakiekolwiek dodatkowe podświetlenie podwozia jak w NFS
  • Odpowiedz
  • 0
@ZlodziejBilonownic

1. Tu zatem myślimy bardzo podobnie. Dołączasz oficjalnie do szlachetnego grona tych, którym nie podoba się tandeta :)

2. Tego się niestety obawiałem... dla mnie szkoda, bo może to i wiejski tuning, ale bardzo mi się takie podświetlenie podoba. Najwyżej można używać na postoju na parkingu... chyba, że też nie :)
Tu mam jeszcze pytanie o niestandardowe oświetlenie (przynajmniej na nasze warunki), bo widywałem czasem taką przeróbkę, że kierunkowskazy są stale włączone - nie migają, świecą się stałym światłem, coś jak pozycyjne/DRL. Podobne mieszane uczucia mam co do amerykańskich kierunkowskazów, tzn. tych gdzie światła tylne jedynie migają, a są nadal
  • Odpowiedz
@jankutwa: Stawiasz chochoła gdzie w ogóle nie ma dyskusji. Fakt jest taki, że miękkie materiały są lepsze i zawsze są stosowane w grupie, a normą jest że góra boczka drzwi jest miękka, a dół tandetnie plastikowy.

Szukasz sensacji gdzie jej nie ma.
  • Odpowiedz
@jankutwa Czysto hipotetycznie, na zlocie w zaparkowanym pojeździe taką świetlówkę możesz włączyć ale wystarczy metr przejechać i dowód mówi papa. Co do stałych kierunków - o ile nie ma tak fabrycznie to nie możesz. Czerwonych amerykańskich kierunkowskazów z tyłu też niet, ma być europejski oranż.
  • Odpowiedz
  • 0
@ZlodziejBilonownic

W sumie tylko tyle by mi wystarczyło z tym podświetleniem :)
Nie potrafię znaleźć tego filmiku, ale dobitnie pokazał on głupotę czerwonych tylnych kierunkowskazów. Człowiek jadący chciał się włączyć do ruchu więc jednocześnie miał kierunkowskaz i światła stopu.
machajacypapiez.jpg dla każdego kto jechał za nim.
  • Odpowiedz