Wpis z mikrobloga

Ciekawostka - nowy typ wentyla od Schwalbe - Click Valve. Ma wyeliminować wady presty i pozwalać na nawet 2x większy przepływ powietrza przy pompowaniu. Teoretycznie da się to napompować pompką do presty, ale odpowiednie adaptery mają ten proces jeszcze bardziej ułatwić.

Ma być dostępny jako część dętki, wentyle tubeless i wymienne rdzenie.

#rower #mtb #szosa
ujdzie - Ciekawostka - nowy typ wentyla od Schwalbe - Click Valve. Ma wyeliminować wa...

źródło: p5pb26893696

Pobierz
ujdzie - Ciekawostka - nowy typ wentyla od Schwalbe - Click Valve. Ma wyeliminować wa...
  • 23
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cena 24-30€


@panmimoskok: Chyba ich pogięło. Pewnie zapłacą jutuberom co będą opowiadać, że żyć się bez tego nie da i będą kupować wentyle za 100.
  • Odpowiedz
@sm_m: Dokładnie. To wygląda (miejmy nadzieję, że się mylę) na yet another wentyl standard, po to żeby nakręcić sprzedaż. Presta ma sto lat, wszyscy tego używają, mają pompki, dętki zapasowe itp. ale teraz się nagle okazuje, że potrzebne jest coś zupełnie nowego, co działa praktycznie identycznie jak stare.
  • Odpowiedz
@sm_m: @swiadomy_anakolut Marketing dzisiejszych czasów. Musisz mieć sprzęt najnowszej produkcji, bo stary już jest ujowy i do niczego się nie nadaje( ͡° ͜ʖ ͡°) Wyrzuć stary rower do śmietnika i kup taki sam nowy. Przy okazji zapłać podwójnie( ͡ ͜ʖ ͡)
Youtuberzy dawniej: ten materiał nie jest sponsorowany( ͡° ͜ʖ ͡°)
Youtuberzy dzisiaj: ten materiał nie
  • Odpowiedz
  • 1
teraz się nagle okazuje, że potrzebne jest coś zupełnie nowego, co działa praktycznie identycznie jak stare


@swiadomy_anakolut: jednak takie do końca identyczne nie jest. Ostatnio wywaliłem garść rdzeni, bo miały powyginane końcówki, a używanie takich to proszenie się o ich urwanie w trakcie pompowania w trasie. Wykręcanie się rdzenia razem z wykręcaniem wężyka mi się zdarzyło więcej razy niż bym sobie tego życzył, widziałem to też na trasie, strasznie wkurzające.
ujdzie - >teraz się nagle okazuje, że potrzebne jest coś zupełnie nowego, co działa p...

źródło: obraz_2024-07-02_172012572

Pobierz
  • Odpowiedz
@swiadomy_anakolut: bo Presta jest konstrukcyjnie przestarzała i generalnie tragiczna xD wszyscy używają, bo nikt nic nie wymyślił:
-Powstała w czasach walenia po 8-10 barów do oponek 20mm, podczas gdy dzisiaj ścigają się na znacznie szerszych oponach i niższych ciśnieniach
-Obręcze były słabe, więc starano się zmniejszyć na maksa otwór w obręczy pod zawór
-łatwo wygiąć rdzeń
-niski przepływ (patrz punkt 1) co dodatkowo staje się problemem w przypadku obecnie popularyzacji systyemów
  • Odpowiedz
@ujdzie a to tubelesow nie strzela się z wkręconym, dziwne nie wiedziałem i wstrzelam tubelesy z wkreconym, coś mi za to grozi, czy za pierwszym razem jest tylko upomnienie?( ͡ ͜ʖ ͡)Aaaa i nie mam do tego specjalnej pompki. Przy pompowaniu zawór wykręcił mi się raz, nigdy nie urwałem i nie znam nikogo, co urwał. Chyba jesteś pierwszą ofiarą marketingu gotowa płacić chore pinionszki za kawałek
  • Odpowiedz
a używanie takich to proszenie się o ich urwanie w trakcie pompowania w trasie


@ujdzie: Jeżdżę kilkanaście lat z zaworami presta w różnych rowerach i fakt, że czasem mam krzywe końcówki, ale jeszcze nigdy nie zniszczyłem zaworu, a jakoś bardzo się z nimi nie pieszczę.
  • Odpowiedz
Powstała w czasach walenia po 8-10 barów do oponek 20mm


@khrop: Tu piszą, że pierwszy TdF wygrał Garin na kołach 32-38 mm, więc nie jakichś super cienkich, a patent na zawór Presta zgłoszono parę lat wcześniej.

Obręcze były słabe

Obręcze dalej są słabe, bo robi się je
  • Odpowiedz
bo się wyda. że presta nie ma zalet


@ujdzie: Ma małą średnicę, więc można wiercić malutkie otwory w obręczach, jest lżejsza niż samochodowy i nie popsuje się, jeśli do zaworu dostanie się jakiś śmieć czy pyłek. Ma też wady - np. delikatna budowa, która wynika między innymi właśnie z małej średnicy, czy bardziej skomplikowany sposób pompowania - trzeba odkręcić tyci zaworek, więc nie nadaje się do zastosowań gdzie chcemy szybko
  • Odpowiedz