Wpis z mikrobloga

Podam wam dwa przykłady jak celowo orane są niektóre regiony kraju. Z Tarnowa na północ jest zamknięta linia kolejowa do Szczucina, a 30km dalej na północ kończy się linia Kielce-Busko (nic tam nie jeździ bo jaki będzie ruch z Kielc do Buska). Budując 30km torów Szczucin-Busko i rewitalizując 40km linię do Tarnowa, śmiesznym kosztem mamy nową linię kolejową łączącą Warszawę przez Kielce i Busko z Tarnowem i dalej Krynicą i Nowym Sączem (miejsca atrakcyjne turystycznie - Beskid Sądecki). Z Tarnowa szybki dojazd do Warszawy z pominięciem Krakowa, z Warszawy pociągi do Buska albo Krynicy, tak że można wyskoczyć na weekendowy wypad. Ale nie, lepiej puszczać pociągi przez Kraków. Przykład drugi - pociągi z Rzeszowa jeżdzą do Warszawy przez Kraków zamiast przez Sandomierz, Skarżysko i Radom. Rząd chce budować kolejne linie w miejscach gdzie komunikacja kolejowa i tak jest dobra a naprawdę minimalnym kosztem może usprawnić komunikację dla znacznego obszaru kraju. A takich przykładów na pewno jest więcej. #rzeszow #tarnow #kolej #cpk #pociagi #polska
  • 43
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 20
@DonTadeo: Ja tylko dodam że podkarpackie to 2.1 mln ludzi a wschodnia Małopolska (Tarnów, Nowy Sącz) kolejny milion. Plus ponad milion w świętokrzyskim. 4 miliony ludzi wykluczonych z normalnej komunikacji kolejowej, którzy mają najpierw dojechać
do Krakowa by móc gdzieś dalej pojechać pociągiem.
  • Odpowiedz
  • 95
@DrCieplak wiesz w jakim stanie jest linia Tarnów - Szczucin? To jest trup. Aby to przystosować do ruchu osobowego należy linię całkowicie rozebrać i wybudować na nowo (tak jak robią z linią z Nowego Sącza do Chabówki, a przecież szczucinką pociągi o wiele dłużej już nie jeżdżą niż Sącz Chabówka). Jedyną oszczędnością jest brak potrzeby wykupu gruntów.
Co do odcinka Szczucin - Busko, to pragnę przypomnieć, że kiedyś istniała podobna linia
  • Odpowiedz
@DrCieplak: Ostatnio zdziwiłem się jak zobaczyłem że z Warszawy do Mielca da się dojechać Flixbusem. Okazało się że jedzie się 10h z przesiadką w Lublinie xD Między dwoma największymi miastami na Podkarpaciu (Rzeszów-Mielec) nie ma połączenia kolejowego, ani drogi krajowej, można dojechać do Rzeszowa tylko busem prywatnej firmy xD Rzeszów rozbudowuje kolej metropolitalną i oczywiście aby nie da się normalnie dojechać do Mielca (pozostaje przesiadka w Dębicy)

Powiedziałbym że to
  • Odpowiedz
@DrCieplak: Co rozumiesz przez minimalny koszt? Jakie to są dla ciebie minimalne koszta? Jest masę problemów z tym co mówisz - zakładasz że dojazd będzie szybki z pominięciem Krakowa. Aktualnie najszybsze Pendolino robi trasę Wawa-Tarnów w 3h15min. A śmiało można założyć że będzie szybciej, poniżej 3h bo są prace mające przystosować Centralną Magistralę kolejową do 250 km/h

Najszybszy pociąg robi trasę Warszawa - Kielce w 2h. Z Wawy do Radomia
  • Odpowiedz
@DrCieplak: akurat sztreka na Szczucin jest w fatalnym stanie, przejezdna jest tylko do Żabna. Za Żabnem są miejsca gdzie nawet nie ma torów. Więc ta linia potrzebuje bardzo gruntownej przebudowy.
  • Odpowiedz
  • 4
@DrCieplak dokładnie tak, z Tarnowa jeżdżę do Warszawy zawsze samochodem, trwa to ok. 3,5 godziny i to pomimo tego, że jakieś tej 120km drogi jedzie się wiochami aż do ekspersowki w Kielcach. Tymczasem pociągiem przez Kraków często z przesiadką można spokojnie liczyć 5 godzin, patologia.
  • Odpowiedz
@DrCieplak Nie jest to żadnym zaskoczeniem, że we wschodniej Polsce nie powstanie żadna znacząca infrastruktura, w momencie w którym zagrożenie atakiem jest realne a plany obrony kraju zaczynają się na linii wisły.
Zachód i centrum Polski będą się bogacić coraz bardziej, a wschód zostanie tam gdzie jest czyli w czarnej dupie
  • Odpowiedz
@DrCieplak: ale kogo obchodzą jakieś wiochy na wschód od Wisły? Wybory dostatecznie pokazują że ludzie z tych regionów mają małe rączki do pracy a dużą gębę po socjal na który pracuje zachodnia część Polski.
  • Odpowiedz