Wpis z mikrobloga

Podam wam dwa przykłady jak celowo orane są niektóre regiony kraju. Z Tarnowa na północ jest zamknięta linia kolejowa do Szczucina, a 30km dalej na północ kończy się linia Kielce-Busko (nic tam nie jeździ bo jaki będzie ruch z Kielc do Buska). Budując 30km torów Szczucin-Busko i rewitalizując 40km linię do Tarnowa, śmiesznym kosztem mamy nową linię kolejową łączącą Warszawę przez Kielce i Busko z Tarnowem i dalej Krynicą i Nowym Sączem (miejsca atrakcyjne turystycznie - Beskid Sądecki). Z Tarnowa szybki dojazd do Warszawy z pominięciem Krakowa, z Warszawy pociągi do Buska albo Krynicy, tak że można wyskoczyć na weekendowy wypad. Ale nie, lepiej puszczać pociągi przez Kraków. Przykład drugi - pociągi z Rzeszowa jeżdzą do Warszawy przez Kraków zamiast przez Sandomierz, Skarżysko i Radom. Rząd chce budować kolejne linie w miejscach gdzie komunikacja kolejowa i tak jest dobra a naprawdę minimalnym kosztem może usprawnić komunikację dla znacznego obszaru kraju. A takich przykładów na pewno jest więcej. #rzeszow #tarnow #kolej #cpk #pociagi #polska
  • 43
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 2
@Szary_Anon Dla kasty rządzącej wschód Polski był zawsze źródłem taniej siły roboczej, ewentualnie jakimś skansenem na wycieczkę weekendową. Brak inwestycji w przemysł i infrastrukturę sprawia, że ogarnięci ludzie stamtąd wyjeżdżają.

Później jest szok i niedowierzanie czemu na Podkarpaciu wygrywa PiS, a nie KO, dla której ważniejsze są darmowa antykoncepcja i legalizacja aborcji, a nie budowa dobrze płatnych miejsc pracy w Polsce powiatowej i infrastruktury kolejowej.

Rządzących przydałoby się przekwaterować na rok
  • Odpowiedz
@DrCieplak: już lepiej jakby zrobili ekspresówkę z Tarnowa na północ do Kielc do S7, bo obecnie żeby dojechać do Warszawy i nie tylko, trzeba jechać przez wioski aż do S7 w Kielcach, albo autostrada do Krakowa i na S7 (co jest bez sensu bo dokłada się co najmniej 100-150km) lub do Rzeszowa i na S19 (ale tutaj ten sam problem, co najmniej 100 -200 km więcej).
  • Odpowiedz