Wpis z mikrobloga

Obecne ograniczenia prędkości nie są w żaden sposób dostosowane do aktualnie eksploatowanych samochodów na drogach.
50 km/h w zabudowanym przy tych osiągach/hamulcach to śmiech, 70 km/h mogło by być na lajcie, bo dużo osób wyznaje zasadę że "do 20 wzwyż nie łapią", więc i tak każdy leci te 60-70 ¯\(ツ)/¯
50 w zabudowanym może miało sens za czasów poloneza i trabanta, teraz to kuriozum. #takaprawda
#polskiedrogi
  • 154
  • Odpowiedz
50 to jest taka śmieszna prędkość przy której w większości aut masz za wysokie obroty na 3 bieg, ale za to za niskie na 4 i w końcu nie wiesz na którym jechać xD


@TypowyDaltonista: WAT? jakaś pospolita Astra 1.6 na III ledwo się toczy przy 50kmh. Bym powiedział że w większości aut przy poprawnej eksploatacji (czyli nie katowaniu 1200rpm silnika benzynowego), to przy 40kmh się tę trójkę dopiero wrzuca, a
  • Odpowiedz
@Wraczek: Mieszkasz w mieście +100k ludzi, w Polsce powiatowej i gminnej nie ma szans na więcej niż 50 na wąskich wioskach. Natomiast poza nie ma limitów :D

Ponadto czasy technologicznie się zmieniły i pogoniły do przodu natomiast mentalność ludzi została w miejscu, a spora część cofa się w rozwoju :) rozproszenie wszelkimi słuchawkami i smartfonami pozostawiam bez rozwagi :)
  • Odpowiedz
Obecne ograniczenia prędkości nie są w żaden sposób dostosowane do aktualnie eksploatowanych samochodów na drogach.


@Wraczek: Ustalmy zatem jedno: BMW/Audi/Mercedes/Volvo/Porsche - 90 km/h w zabudowanym; Skody/Ople/Citroeny - 70 km/h, bo jednak premium to to nie jest, Dacia/Kia/SsangYong - 40 km/h, Trabant i reszta gównowozów - 20 km/h. Poza zabudowanym, dla pierwszej wymienionej grupy pojazdów na autostradach i "eskach" legalne poganianie światłami, spychanie z pasa i wjeżdżanie w bagażnik, ze spowodowaniem pożaru
  • Odpowiedz
@Wraczek: Sam sobie przeczysz.
Z jednej strony przyznajesz, że ludzie jeżdżą o 20 km/h szybciej niż dozwolone, ale postulujesz zmianę na wyższą prędkość. W ten sposób ludzie będą jeździli 110 km/h.

Ale zgadzam się, obecne limity nie są dostosowane do warunków. Limit w terenie zabudowanym powinien wynosić 30 km/h i powinien być mocniej pilnowany.

Polecam pojechać do miejsc, gdzie taki limit jest wymagany i zobaczyć jak bezpiecznie się człowiek czuje na
  • Odpowiedz
mi we wzorze na siłę tarcia powierzchnię

we wzorze jest to opisane jako - µ. Szersza opona ma inny współczynnik tarcia


@GoracyStek: @warzkos: Nie ma żadnego prostego wzoru na "tarcie" opony. Opona to nie coś co można sensownie przybliżyć kwadratowym nieodkształcalnym pudełkiem przesuwającym się po idealnej płaszczyźnie dociśniętym równomiernie rozłożoną masą tylko bardzo dynamiczny układ. Obraca się, z każdym obrotem się odkształca, inaczej zmieni kształt przy zakręcie a inaczej przy
  • Odpowiedz
@Wraczek Dlatego jeżdżę na czuja, przejście dla pieszych to zwalniam i się uprawnism że nikt się do niego nie zbliża jak już mam pewność to kita jak jest drogą z rozdzielonymi kierunkami ruchu to nawet do 90 żeby za chwilę znów zwolnić do 60
  • Odpowiedz
@Wraczek: nic tak bardziej nie rozgrzewa dyskusji na mikroblogu jak dyskusja o ograniczeniu prędkości xD

Tak czy siak, młody piewco chłopskiego rozumu, zalecam jeździć wolniej, żeby nikogo nigdy nie zabić
  • Odpowiedz
@Wraczek: a jakby było 70 to każdy by jechał 90....
Nie bez powodu u mnie we wsi postawili przy szkole fotoradar i ograniczenie do 40. Tylko tak zmusisz ludzi do jazdy 50 km/h. Drudzy hamują do 20.....
Dla większości ludzi akceptowalne przekroczenie prędkości to 30 km/h dlatego najcięższe mandaty są od 30+ co potwierdził sam pis
  • Odpowiedz
Jaka jest droga hamowania od 50 do 0 a jaką od 70 do 0?


@robertx: zadałeś złe pytanie. Powinno brzmieć:

jaka była średnia (i wariancja) droga hamowania samochodów poruszających się po drogach od 50 do 0 w czasie gdy wprowadzano przepisy czyli kilkadziesiąt lat temu a jaka jest dla obecnych warunków od 70 do 0. Wtedy byłoby to miarodajne ;-)
  • Odpowiedz
@Wraczek imho priorytetem jest przeprowadzenie kampanii medialnej, że idąc pieszo wtarganie na ulicę bez uprzedniego rozglądania się, to nie jest ustawowy "pieszy wchodzący" na przejście dla pieszych z pierwszeństwem, tylko próba samobójcza
  • Odpowiedz
@Sla_Voy zawsze gnije z tego samozwańczego mistrza kierownicy, co poprzechodził bardzo drogie kursy doeskalające, a co rusz #!$%@? sobie auto, czym to na tym nagraniu czy o inną sarnę XD
  • Odpowiedz