Wpis z mikrobloga

#motocykle

Podsumowanie tagu po weekendzie.

1. Nie możesz kupić nowego moto, bo używka lepsza.
2. Na pewno się wywalisz koniecznie kup 10 letniego strucla za 80% ceny nowego.
3. Nie możesz sobie pogrzebać przy moto, skrócić ogona bo jak popada to się ubrudzisz. Tylko seryjne moto. Nie daj boże lusterka zmienić
4. Nie kupuj fajnego Triumpha tylko CRF300L. To nic, że jazda tym to śmierć w oczach i jest z zupełnie innej klasy.
5. Quicksfhiter? Po co, on woli pełną kontrolę nad motocyklem, zaraz się też okaże, że ABS jest dla bab. Czekam na poemat o przewadze gaźnika nad wtryskiem.

Nie rozumiem tego w motocyklistach, ktoś ma kasę, chce kupić sobie coś fajnego to zaraz wszyscy schodzą się i tłumaczą, że jest to zły wybór.
Tylko 20 letni japoniec po 4 szlifach, na łysych oponach z cieknącym silnikiem i napędem do wymiany jest właściwym wyborem. ()

Potem wielkie zdziwienie, że na żywo się z takimi ludźmi gadać nie chce i teorie, że ci z nowych motocykli to dupki.
  • 28
Tylko 20 letni japoniec po 4 szlifach, na łysych oponach z cieknącym silnikiem i napędem do wymiany jest właściwym wyborem. ()


@wiktorbo: Może dla Ciebie. Nie każdy lubi takie moto i większość z tego, co widzę pod tagiem, sugeruje aby zawsze brać osoby doświadczone do oględzin, albo nawet wynająć kogoś za hajs, kto się tym zajmuje zawodowo.

Cała reszta to wybacz, ale srogie #!$%@? i koloryzowanie, aby
  • 0
@Zielony34: no i co ci da osoba doświadczona? Trafienie 20 letniego moto, który jest absolutna igłą to jak 6 w lotka, większość jest po większych lub mniejszych przygodach. Więc sugerowanie zakupu czegoś takiego jak ktoś ma kasę/zdolność kredytową na coś normalnego to jakaś głupota.

Żeby nie było - ja się nie nabijam z tego, że ktoś nie ma kasy, bo to jest już słabe. Ale z teorii mongolskich jak najbardziej.
@wiktorbo Ja nawet dzisiaj komuś pisałem, żeby brał AC jak chce nowe moto na początek. Druga kwestia, że nie masz prawa uważać, że zakup nowego w każdym przypadku jest najlepsza opcja. Nikomu tego nie zabraniam, ale sugeruje, że może na początek spróbować tanszej opcji. Mam prawo? Mam i #!$%@? ci do tego.

Nikt też nie pisze, że znajdzie igłę, ani nie sugeruje zakupu używanego, 20 letniego motocykla za koszt sięgający 80% nowego.
Ja kupiłem nowy od razu po zdaniu prawka i muszę powiedzieć że:
- kontrola trakcji powinna być obowiązkowa, uratawała glebę przynajmniej 3 razy (2 razy na rondzie) jak czułem że tył odjeżdża, momentalnie wchodzi do gry.
- quickshifter to złoto. Nie kupie już motocykla bez niego.
- Nowy motocykl to przede wszystkim bezpieczeństwo (bo konstrukcje teraz wszystkich motocykli są dopracowane), ale i bezawaryjność. Jeżdżę, tankuje, smaruje łańcuch i mam wszystko w pompie.
@wiktorbo: ty się #!$%@? w głowę człowieku z tymi manipulacjami, bo:
Ad. 1 - używka nie jest "lepsza" tylko może być tańsza, w dobrym stanie, szczególnie jak ktoś sprzedaje po 1500 km przebiegu bo coś mu nie podpasowało. Sam trafiłem na dwuletniego R1250GS z 5000 km przebiegu, stan igła, full opcja za 74k zł vs. 105k zł nowy
Ad. 2 - Nikt nie pisze o 10 letnich motocyklach w 80% ceny
Ja na to patrzę tak, że mi zwyczajnie byłoby szkoda wywalić się w pierwszym swoim sezonie na moto, maszyną wartą +/- 30k lub więcej, nówką z salonu. A prawdopodobieństwo że położysz takie moto w pierwszym swoim sezonie, i nie mówię tu o szlifie ale o parkingówkach, wynosi... No, dość sporo wynosi.
Sam w pierwszym sezonie zaliczyłem 4 typowe parkingówki, gdzie jedna była na tyle mocna, że do wymiany był ciężarek od kierownicy
@wiktorbo: a ile ty masz lat ze sie tak przejmujesz zdaniem innych?
pytasz ludzi o opinie to oni wyrażają swoją. na pierwsze moto tez bym nie kupił nowego, ale jak mam teraz kupić 5-6 letnie to wole dołożyć pare k i mieć nówke z salonu
@wiktorbo: Kup nowy weź AC i #!$%@?. Ja tak zrobiłem, 22k nalotu od 2022, motocykl jeździ jak nowy. Polecam. No chyba że chcesz większość sezonu z mechanikami się bujać to wtedy używka wskazana ( ͡° ͜ʖ ͡°)
1. Nie możesz kupić nowego moto, bo używka lepsza.

2. Na pewno się wywalisz koniecznie kup 10 letniego strucla za 80% ceny nowego.

3. Nie możesz sobie pogrzebać przy moto, skrócić ogona bo jak popada to się ubrudzisz. Tylko seryjne moto. Nie daj boże lusterka zmienić

4. Nie kupuj fajnego Triumpha tylko CRF300L. To nic, że jazda tym to śmierć w oczach i jest z zupełnie innej klasy.

5. Quicksfhiter? Po co,
Ja na to patrzę tak, że mi zwyczajnie byłoby szkoda wywalić się w pierwszym swoim sezonie na moto, maszyną wartą +/- 30k lub więcej, nówką z salonu. A prawdopodobieństwo że położysz takie moto w pierwszym swoim sezonie, i nie mówię tu o szlifie ale o parkingówkach, wynosi... No, dość sporo wynosi.


@bary94pl: A od czego jest AC? Ja natomiast na pierwsze moto polecam coś słabszego i lżejszego żeby się z tym
@veranoo: @mpetrumnigrum @matt-pitt @brh77603 @bary94pl @policjantpeel @ja_tu_tylko_na_moment Ja swoje obecne moto połozyłem 3 razy. W totalnie głupich okolicznościach, z własnej głupoty i braku doświadczenia? Czy coś się stało? Absolutnie nic. Mam spore gmole, były to parkingówki i jedna ogrodówka [postanowiłem po deszczu motor na ogrodzie przestawić na śliskiej trawie i niepewnym gruncie xDDD] i teraz już wiem, jakich zachowań się wystrzegać. Następne moto może nie będzie nowe, bo po prostu nie