Mój wpis nieoczekiwanie poszedł w gorące. Porównanie Corolli i Modelu 3 totalnie z czapy. Nie ten sam segment, moce silników, wyposażenie. Ale niech będzie, stwierdziłem że pójdę w to dalej. Porównałem oferty na oba modele, wartości rezydualne itp.
Tesla Model 3 Standard vs Corolla 122h Dynamic 3 lata eksploatacji, 60 tys km
Tesla: Cena zakupu 38000€ (bez dopłaty) Wartość po 3 latach: 28000€. Zużycie paliwa 15.1 kWh/100(średnie ze stratami) Cena paliwa: Dom 0.15€, AC/DC 0.30€ Koszt paliwa przez 3 lata: 1359€ dom/2718€ poza domem Ubezpieczenie (dla mnie) OC+AC 401€/rok Koszt przeglądów 0€
Toyota: Cena zakupu 30000€ Wartość po 3 latach 18000€ Zużycie paliwa 4.4 (WLTP) Cena paliwa 1.80€ Koszt paliwa przez 3 lata: 4752€ Ubezpieczenie OC+AC 350€/rok Koszt przeglądów: 288€+439€+288€
Całkowity koszt eksploatacji Tesla 12562€, 0.209€/km (dom), 13921€, 0.232€/km Toyota 18773€ 0.312€/km
Tak, to nie Polska, tylko jeden z niszowych rynków europejskich ( ͡°͜ʖ͡°) To ma tylko pokazać, że z dopłatami czy bez, sprzedaż ciągle będzie rosnąć. Może jeden z drugim przy okazji kolejnego zdziwienia, że wzrosło zamiast spaść, przypomni sobie ten wpis
@PiotrFr No nie wiem, dzisiaj wpadło mi ogłoszenie. Wychodzi, że po dziesięciu latach, przed wymianą bateri wartość spada do 5%, ale to loteria. https://www.facebook.com/share/s7QHz2frkoAEKb2Y/?mibextid=kL3p88 Jeden sąsiad na mojej ulicy ma biznes z instalacją PV. Dash obłożony panelami, w zeszłym roku najpierw zainstalował agregat prądu, a później zamienił Tesle S, którą miał dość długo, na Toyotę 4Runner. Jeden sąsiad z mojego kompleksu pozbył się Chevroleta Bolta i kupił Hyundai Accent. Ostatnio rozmawiałem ze
No nie wiem, dzisiaj wpadło mi ogłoszenie. Wychodzi, że po dziesięciu latach, przed wymianą bateri wartość spada do 5%
Gdzie to wyszło? Nic tam nie widzę. Btw jeśli było 5% to nie zużycie baterii a awaria jednego elementu. Wszystko do naprawienia. Inna sprawa że US mało kto to robi
@PiotrFr Ta Tesla w najlepszej wersji po dopłatach z naszych kieszeni w 2014 kosztowała około $100K CAD, baterie teraz są po $13K USD, czyli $17.5K CAD. Salon pyta o $23.5K CAD z nową baterią.
@PiotrFr pewnie od ceny z tego ogłoszenie odjął cenę nowej baterii.
@Szkodnik1 ja sprzedałem Opla Astre II i wziąłem Teslę Y, a potem VW Tourana wymieniłem na Model X. Ale jakbym miał często używa dalej jechać i ciągać jakąś przyczepę to bym brał spaliniaka sporego bo elektryk się nie nadaje.
Kiedyś mój znajomy kupił pierwszy telefon z dotykowym ekranem i szybko zmienił na klawisze a teraz sobie życia nie wyobraża bez smartfona
@zibizz1 I ja to rozumiem, również w przypadku tej Tesli z 2014. Prosta kalkulacja, kupujesz samochód którego nie musisz tankować, ma o wiele mniej podzespołów i jest przyszłościowy. Po dziesięciu latach dostajesz kijem w łeb, bo bateria jest kaplica i nowa kosztuje $20K CAD (u nas do $17.5 jeszcze trzeba doliczyć 12% podatku). Robisz rozeznanie w netcie i okazuje się, że nowe baterie idą tylko do fabryki, a reszta jest regenerowana. https://youtu.be/o3E2bIbek-M?si=LV3G_Q5ELiyl1Hyy
@zibizz1 u nas w firmie jest 500 pracowników, nie wiem ilu kierowców, ja sam w ciągu tygodnia średnio targam 10-20 sztuk aku różnych producentów. Przez ulicę mamy salon Tesli, pierwszy mechanik przychodzi o 4:30 rano, a ostani wychodzi koło północy, ale jeszcze nie miałem okazji porozmawiać o awaryjności i przyczynach, dlaczego mają tyle pracy.
Tesla Model 3 Standard vs Corolla 122h Dynamic
3 lata eksploatacji, 60 tys km
Tesla:
Cena zakupu 38000€ (bez dopłaty)
Wartość po 3 latach: 28000€.
Zużycie paliwa 15.1 kWh/100(średnie ze stratami)
Cena paliwa: Dom 0.15€, AC/DC 0.30€
Koszt paliwa przez 3 lata:
1359€ dom/2718€ poza domem
Ubezpieczenie (dla mnie) OC+AC 401€/rok
Koszt przeglądów 0€
Toyota:
Cena zakupu 30000€
Wartość po 3 latach 18000€
Zużycie paliwa 4.4 (WLTP)
Cena paliwa 1.80€
Koszt paliwa przez 3 lata: 4752€
Ubezpieczenie OC+AC 350€/rok
Koszt przeglądów: 288€+439€+288€
Całkowity koszt eksploatacji
Tesla 12562€, 0.209€/km (dom), 13921€, 0.232€/km
Toyota 18773€ 0.312€/km
Tak, to nie Polska, tylko jeden z niszowych rynków europejskich ( ͡° ͜ʖ ͡°)
To ma tylko pokazać, że z dopłatami czy bez, sprzedaż ciągle będzie rosnąć. Może jeden z drugim przy okazji kolejnego zdziwienia, że wzrosło zamiast spaść, przypomni sobie ten wpis
#tesla #motoryzacja #samochodyelektryczne
Wodór ma sens tylko tam gdzie elektryk nie da rady czyli pewnie przelecieć parę tysięcy km.
Chyba pod warunkiem, że będzie mógł go tyle zabrać na drogę
https://www.facebook.com/share/s7QHz2frkoAEKb2Y/?mibextid=kL3p88
Jeden sąsiad na mojej ulicy ma biznes z instalacją PV. Dash obłożony panelami, w zeszłym roku najpierw zainstalował agregat prądu, a później zamienił Tesle S, którą miał dość długo, na Toyotę 4Runner.
Jeden sąsiad z mojego kompleksu pozbył się Chevroleta Bolta i kupił Hyundai Accent.
Ostatnio rozmawiałem ze
Gdzie to wyszło? Nic tam nie widzę.
Btw jeśli było 5% to nie zużycie baterii a awaria jednego elementu. Wszystko do naprawienia. Inna sprawa że US mało kto to robi
@Szkodnik1 ja sprzedałem Opla Astre II i wziąłem Teslę Y, a potem VW Tourana wymieniłem na Model X. Ale jakbym miał często używa dalej jechać i ciągać jakąś przyczepę to bym brał spaliniaka sporego bo elektryk się nie nadaje.
Kiedyś mój znajomy kupił pierwszy telefon z dotykowym ekranem i szybko zmienił na klawisze a teraz sobie życia nie wyobraża bez smartfona
150-200 kg na te parę tysięcy kilometrów? Trochę wątpię
https://youtu.be/o3E2bIbek-M?si=LV3G_Q5ELiyl1Hyy
Dziesięcioletnia Corolla z takim samym przebiegiem, co ta Tesla S
https://www.facebook.com/share/kFdnoP9iqwYoJ5o5/?mibextid=kL3p88
Taa, dziesięcioletnia Tesla w leasingu ( ͡° ͜ʖ ͡°)