Aktywne Wpisy
mirko_anonim +79
✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Chłop pracuje fizycznie, ale dostał propozycję awansu. Przejście z "fizycznego" na "umysłowego" (stanowisko kierownicze). Były pewne wymagania i warunki, które chłop spełnił po krótkim przyuczeniu.
Niestety w trakcie wprowadzania na nowe stanowisko zaczęło się pojawiać coraz więcej nowych problemów i spraw, z którymi chłop w ogóle by nie chciał mieć do czynienia. Na zasadzie "żaden awans i żadna podwyżka nie przekona mnie do tego, żeby na co dzień zajmować
Chłop pracuje fizycznie, ale dostał propozycję awansu. Przejście z "fizycznego" na "umysłowego" (stanowisko kierownicze). Były pewne wymagania i warunki, które chłop spełnił po krótkim przyuczeniu.
Niestety w trakcie wprowadzania na nowe stanowisko zaczęło się pojawiać coraz więcej nowych problemów i spraw, z którymi chłop w ogóle by nie chciał mieć do czynienia. Na zasadzie "żaden awans i żadna podwyżka nie przekona mnie do tego, żeby na co dzień zajmować
7ujMejster +335
Jednym z najczęściej padających argumentów za CPK są zagraniczni inwestorzy. Skoro inwestują, to musi być dobry biznes.
Szkoda tylko, że nikt nie przyjrzał się warunkom tych inwestycji. Według założeń Programu Wieloletniego, koszt CPK to 155 miliardów złotych. Doliczając dodatkowe inwestycje kolejowe, ta kwota rośnie nawet do 300 miliardów.
Ile zapłacą Vinci i IFM za objęcie 49% udziałów w lotnisku? 8 miliardów złotych, czyli 2 do 5% kosztów budowy. I to przy założeniu, że budżet nie wzrośnie, jak to często bywa w dużych inwestycjach.
Póki co nie dokładne warunki umowy nie są znane, nie wiadomo czy inwestorzy nie mają jakichś opt-outów bądź innych zabezpieczeń.
#cpk #transport #bekazpisu #gospodarka
No to po kolei:
- 155mld to nie koszt lotniska, a całego projektu CPK, który będzie kosztował w latach 2024-2030
- warto dodać, że z tych 155mld państwo zapłaci tylko 66mld. Skąd kasa na resztę? Głównie kredyty (45mld) oraz dofinasowanie z UE (24mld).
- 300mld to już szacunkowa skala wydatków w latach
??? Inwestorzy nie odpowiadają z automatu
@waro: nie no, oczywiście, że nie.
Niech sobie Vinci czerpie zyski z lotniska a my zapłacimy za wszystko w koło. To bardzo zdrowy układ, jestem na tak
@lubie_pic_kakao: No szczególnie bez szprychy na Sanok lotnisko nie miałoby racji bytu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Nie infrastruktura powstaje specjalnie dla lotniska, a lotnisko powstaje specjalnie dla infrastruktury. To jest o tyle śmieszny argument, że totalnie postrzelony - bo wiąże
@Kroledyp: a prywatni przewoźnicy kolejowi opłacają koszty położenia torów? Nawet oni tego nie robią, a ty wymagasz tego od operatora lotniska, który nawet nie będzie kasował biletów za pociąg.
Przestańcie już wymyślać te bzdury.
Spółka z reguły spłaca zobowiązania w postaci kredytów z zysku, a jeśli go nie ma to z rezerw, ew. sprzedaży aktywów etc. Spółki nie
@waro: kredyt to rozumiem politycy z własnej kieszni spłacają? Co za dzban...
przypominam, że CPK to ma być z założenia inwestycja która nie daje zbyt wiele szans na to, że będzie się spłacać "sama". To my z podatków będziemy sypać do rocznego utrzymania tego projektu
@lubie_pic_kakao: Nie chce mi się rozwodzić specjalnie nad tym trisomicznym argumentem, więc postawię równie głupią tezę: "wielkie centrum logistyczne prywatnego inwestora, nie miałoby racji bytu, gdyby nie budowa autostrad i dróg ekspresowych". Starczy powiedzieć że infrastruktura kolejowa powstanie tak czy siak, bo KDP jest