Wpis z mikrobloga

@johann-meier: kredyt/leasing. Nikt tych samochodów nie kupuje za gotówkę tylko używająć mądrych słów ale de facto wynajmuje na kilka lat, płaci najem miesięcznie i zmienia po tych paru latach. Jakbyś płacił np. 4tys miesiecznei za samochód to po 4 latach zapłaciłeś za niego już 192 tys złotych. Załóżmy, że zostałoby ci jeszcze 300 tys do spłaty gdybyś kupował go jak cokolwiek innego na raty ale to leasing, oddajesz go i bierzesz
@johann-meier biznesy, odziedziczony majątek, spore zarobki żony/męża, ewentualnie zarabiają dobrze ale mają zajebistą inflację stylu życia i równie dobrze wydają.

U mnie w robocie Teslę 3 dają jako służbowe, ale wolę ekwiwalent bo mam diesla na EURO4 i po odjęciu kosztów utrzymania i remontów zostaje mi niesymboliczna kwota na inwestycje.

Czas na wymianę przyjdzie może za 3 lata jak wprowadzą pełne SCT w Waw albo jak zacznę robić więcej niż 12k km
@johann-meier: Przecież nikt normalny nie kupuje auta za 250k za gotówkę - no chyba że ma naprawdę w #!$%@? hajsu. Większość to leasingi klepiące koszty działalności. Często te same osoby mają np. w #!$%@? drogie telefony bo też się łapią w leasing. Ba, często jest tak, że wartość ich samochodu to np. 50% wartości ich mieszkania. Po prostu milej oddać bankowi niż urzędowi skarbowemu xD
@Raum ja mam ratę 13tys za auto, do tego ubezpieczenie raz w roku tyle co rata prawie. Jak się zarabia 50-100tys miesięcznie to można sobie takie wziąć. Telefon mam o wartości tysiąca zł, ma już ponad 2 lata i nadal dobry więc nie będę wymieniał bo nic mi nie brakuje, oprócz ładowania indukcyjnego, ale tylko dlatego że w aucie jest ładowarka indukcyjna
@johann-meier kasę mam z tego samego źródła co inni tylko
@johann-meier: po prostu ty myślisz o przyszłości a ludzie chcą żyć teraz i kompletnie nie mają pomysłu w co zainwestować kasę.

Dla ludzi w Polsce jak zarabiasz 10-20k to już poczucie jakbyś był bezosem i ta nowa klasa premium ci się po prostu należy. Jakbyś poczytał fora o oszczędzaniu na reddicie z USA, albo posłuchał Dave Ramseya, to by ci napisali że przy takich zarobkach to albo transport miejski albo najtańsze
Jeżeli jesteś na B2B to leasing i masz z 35% taniej ;)


@Piotropatra: dobrze jak chociaż na 0 wyjdziesz na tym. Z reguły każdy odlicza połowę VAT + dochodowy o ile płaci. Jak ktoś jest na ryczałcie to tylko połowa vat. Leasing też kosztuje bo stopy % wysokie
@kutafonixor oO

Leasing z grupy vw to często 101-103 obecnie
Wszystkie inne da się dostać w okolicach 104-105 procent na 3 lata (to sory ale przy inflacji xx% to jest zarąbisty deal brać auta na leasing)
@Piotropatra: taniej niż inflacja ale nadal nie ma niżej niż stopy procentowe czyli obecnie około 6% Do tego koszty ukryte i dodatkowe jak droższe oc na leasingu i opłaty za mandaty. Pomimo tego i tak się opłaca
@kutafonixor oO
Ja mam obecnie na 3 lata, leasing poniżej 107% całości kosztów na 3 lata więc rocznie place 2% z hakiem na górkę. Opłata za leasing to aż 195zl rocznie
Można się targować z leasingiem, cena auta czy samym OC/AC. Polecam.
Dlatego bardzo dużo aut w Polsce nowych jest na firmę bo to się po prostu opłaca.

W poprzednim komentarzu miał być zakres 104-107 procent