Wpis z mikrobloga

Nadchodzi nowy rok, więc planuję coś zmienić w swoim życiu. Postaram się jak najkrócej to opisać i prosiłbym was o wyrażenie waszej opinii w komentarzach. Prowadzę działalność w formie spółki ze z kolegą. Wcześniej obaj prowadziliśmy swoje osobne firmy w tej samej branży - spawalniczej. Postanowiliśmy połączyć siły ponieważ wytwarzaliśmy podobne produkty. Nasza spółka ma już 4 lata. Obaj pracujemy na etatach, a po godzinach wykonujemy prace związane z naszą działalnością. Niestety od kiedy mój wspólnik został kierownikiem (ponad rok temu) na swoim etacie ma coraz mniej czasu na wykonywanie obowiązków w naszej spółce i większość czarnej roboty spada na mnie co już mnie irytuje. Na swoim etacie pracuję jako spawacz i podobne zadania wykonuje w swojej działalności (plus - projektowanie CAD, kontakt w J.angielskim, zamówienia itp.). Wspólnik ze względu na coraz mniej czasu zleca w swojej firmie na etacie wykonie elementów, które później ja składam w całość, ale wiąże się to z wydatkami, które byłyby mniejsze gdyby miał czas sam to zrobić bo mamy możliwości. Do tego stał się arogancki i udaje wielkiego prezesa XD. Do spółki wprowadziliśmy swoich klientów i rocznie mamy porównywalne dochody z naszych klientów. Dodatkowo rok temu skończyłem inżyniera MiBM i chciałbym się rozwijać i znaleźć trochę mniej wyczerpującą pracę, ale obecna daje mi dużo elastyczności i nie mam problemu z wolnym, żeby podjechać do klienta, a nawet szef mnie wspiera w biznesie :D (po 8 godzinach na etacie plus 6 godzin na swoim człowiek już ma dosyć, rozwalone plecy, oczy, przykurcz dłoni). Dochód roczny spółki to średnio 250 000 zł. Planowaliśmy z kolegą też pójść całkiem na swoje, ale inwestycja w halę i sprzęt pochłonie 800 000 zł, a obawiam się też, że wtedy już całkowicie zatracę się w tym zapieprzu i zostanę uwiązany z niepewnym wspólnikiem. Dlatego przedstawię kilka opcji i proszę was o poradę i przemyślenia co byście zrobili: