Wpis z mikrobloga

https://www.youtube.com/watch?v=ItuhqRvnJGI&t=12s 0:12
https://www.youtube.com/watch?v=mgmsxj2X6OU - na początku
To jest dokładnie ten sam dźwięk, prawda? Czy się mylę?
Wiem o bankach dźwięków, ale trochę mnie bawi myśl że od 1997 grafika mega poszła do przodu, ale dźwięki w grach zostały te same XD

#gothic #rayman2 #rayman #dzwiek #sounddesign #kiciochpyta
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Usmiech_Niebios: ten sam, podobnie jest wykorzystywany taki jeden dźwięk otwierania drzwi, albo śpiew ptaków czy świerszcze, zawsze jak słyszę ten dźwięk to już mnie to wytrąca z immersji xD
  • Odpowiedz
@Usmiech_Niebios: No cała linia bębnów + te wszystkie fletowe "lelelele" to te same sample, co w głównym utworze z G1.

Z takich innych przykładów z gier, co mi przychodzi w tym momencie do głowy, to w pierwszym Devil May Cry marionetki wydają odgłosy jak harpie z Gothica, a TES: Battlespire przy otrzymywaniu obrażeń jest ten sam odgłos, co przy umieraniu w Gothicu.
  • Odpowiedz
@Szysznik: wczoraj grałem w Ruinera i też był dźwięk powtarzany z innej gry ale zapomniałem jaki
Mam wrażenie że te banki dźwięków do gier są bardzo często współdzielone, dlatego cętnie bym przesłuchał taką paczkę, albo obejrzał wideo z nagrywającymi te rzeczy
  • Odpowiedz
obejrzał wideo z nagrywającymi te rzeczy


@Usmiech_Niebios: Może nie do końca to, ale widziałem fajny materiał porównujący dźwięki z Dooma do oryginałów z paczek.

I tu chyba też jeden oryginalny dźwięk przypominał trochę dźwięk umierania zombiaka z Gothica
Szysznik - >obejrzał wideo z nagrywającymi te rzeczy

@Usmiech_Niebios: Może nie do k...
  • Odpowiedz