Wpis z mikrobloga

Wchodzę do serwisu rowerowego z jednośladem wartym może 150zł i mówię chłopu, że notorycznie pękają dętki w obu kołach i czy mógłby zerknąć. Chłop mi wyliczył 2137 części do wymiany na sumę ok. 900zł. Ktoś z tych usług w ogóle korzysta? Tzn. ja rozumiem jak przychodzą ludzie z rowerami wartymi 5k, że tam trzeba robić sensowny serwis żeby korzystać z tego roweru w profesjonalnych zastosowaniach, ale żeby proponować pakowanie prawie 1k w gruza wartego 6x mniej, to chyba trochę kogoś fantazja ponosi. Dyntka do wymiany, + to co powoduje te ciągłe uszkodzenia, nie wiem, obręcz koła czy coś, ale nie pół roweru. Odnoszę wrażenie, że pasjonaci jakiejkolwiek dziedziny są p------i. Jak zapytałem kiedyś jednego czy warto kupić zestaw głośników w stylu kina domowego, to mi wyjaśnił, że muszę całą chatę przebudować bo inaczej to się nie opłaca nawet przenośnego głośniczka jbl brać. Ci ludzie nie mają żadnego wyczucia. Nikt nie powie co jest dobre "na twoje potrzeby" tylko od razu top 100% albo nic. Jakby wszyscy sobie konta na elektrodzie nagle pozakładali.
#rowery #pasjonaci #bekazpodludzi
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@sierramikebravo: Zdejmij opony i sprawdz czy nie masz powbijanych szkieł. Zajmie Ci to max 2h nauczysz się wymiany opon i dętek i nie będziesz musiał wysłuchiwać serwisanta no i zaoszczędzisz kasę. Jak masz zużyte to kup sobie najtańsze opony i sam sobie zamontuj na rower. Od czasu COVIDA seriwsy i sklepy rowerowe po*****o. Pozdro
  • Odpowiedz
@lubaluft: Mówisz o tych opaskach wewnątrz koła? Wydają się być okej. Nigdzie nie czułem pod palcem żadnych zadziorów. Ani na tych paskach ani na samym kole. Dętki wymieniałem kilka razy ja, a wcześniej kilka razy inny serwis zanim różowa mnie poznała. Rekordowo długa żywotność to 2 miesiące, a rekordowo niska to parę dni. Codzinnie jeżdżone jakoś 15-30km, dziewczyna 50kg.

@delBosque Samych opon jeszcze nie sprawdzałem. W wolnej chwili pomacam
  • Odpowiedz
@sierramikebravo: Ok, ale przez pękają masz na myśli jakieś drobne dziurki z których uchodzi powietrze czy kompletnie rozwaloną detkę?
Bo charakter tych uszkodzeń może dużo powiedzieć o przyczynach. Może np. jest za duże tarcie między dętką a oponą albo masz za małe ciśnienie i snake bite'y.
  • Odpowiedz
@sierramikebravo Wyciągnij dętkę. Napompuj. Wsadź do miski z wodą i po bąbelkach znajdź przebicie. Po wentylu patrząc będziesz mógł ustalić czy przebicie jest od wewnątrz obręczy czy od opony. Może nawet gdzie na oko na obwodzie powstaje.

Stawiam, że masz w oponach wbite jakieś opiłki albo gdzieś przetartą osnowę i dlatego ciągle łapiesz kapcie.

  • Odpowiedz
@sierramikebravo: zgadzam się w #!$%@?, tak jest jak mowisz. A najgorzej na forach

Jak mnie #!$%@?ą wszelkiej maści internetowi hobbyści w tym kraju, kopałbym ich jak kurczaki. Chcesz zacząć coś robić, nie wiem #!$%@? łowić ryby, sklejać samoloty, srać psa jak sra, cokolwiek i zadasz #!$%@? na forum pytanie

Witam, chcę zacząć chodzić po bułki. Czy lepiej do biedronki czy do lidla? Pozdrawiam.
to po 10
  • Odpowiedz
Chłop mi wyliczył 2137 części do wymiany na sumę ok. 900zł.


@sierramikebravo: Serwisant chciał kompleksowo, posmarować to co trzeba, wymienić to co zużyte. Może miał dużo wolnego czasu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Nie zgodziłeś się z tym wyliczeniem i w czym problem?

Trzeba było mu
  • Odpowiedz
notorycznie pękają dętki w obu kołach


@sierramikebravo: napompuj i zobacz jak wyglądają opony. Też tak miałem i okazało się, że opony były tak stare, że już się rozjeżdżały jak dostały ciśnienia i pełno paprochów mogło wpadać pod oponę i to przebijało dętki.
  • Odpowiedz
że notorycznie pękają dętki w obu kołach i czy mógłby zerknąć.


@sierramikebravo:
Brzmi jakbyś miał dziurawe opony. Przy małym ciśnieniu nie widzisz, ale dętka szura po asfalcie pod obciążeniem + ciśnienie.
Zaklej dętki jakąś taśmą o oczojebnym kolorze. Założ na koła. Napompuj na fulla. Szukaj kropek i kresek w oczojebnym kolorze.
A co do serwisów. Od jakiegoś czasu korzystam tylko ze sklepo-serwisu w którym kupiłem rower. Dokrętki i jakieś proste
  • Odpowiedz
@sierramikebravo Kiedy przy wymianie dętki okazało się, że z nowej również schodzi powietrze, felgę od wewnątrz zakleiłem taśmą izolacyjną. Otwór na wentyl potraktowałem w ten sam sposób. Zabieg taki zdał egzamin i od miesiąca codziennego użytkowania opona trzyma powietrze.
(Nie potrafiłem zdiagnozować powodu ciągłego przebijania się dętek, stąd taki pomysł).
  • Odpowiedz