Wpis z mikrobloga

tldr korupcja i niechęć do uzależnienia się Japonii w 100% od chińskich baterii popycha ich do nieużywania BEV, a wodór to drugi najsensowniejszy pomysł. Gdyby Muskowi się z bateriami nie udało tak szybko to te hybrydy i wodorowe mogłyby przez 10 lat być konkurencyjne.


@abraca: To się energetycznie nie spina, BEV będzie zawsze bardziej ekonomiczne i ostatecznie nie ma możliwości konkurowania z elektrykami. Toyota większość samochodów sprzedaje poza Japonią więc nawet
Istniejąca infrastruktura też nie jest wykorzystana w 100%, produkują ~300k/rocznie a istniejąca fabryka była przewidziana na 500k/rok.


@kwanty: potencjał jest dużo większy. Na razie produkują mało. Niesamowicie szybko shanghai rozwinęli. Jednak przyspieszają z budową. Ledwo zaczęli stawiać Mexyk a już chce kolejną w EU.

Ja mówię jedynie o ogromnym popycie na T2 w przyszłości.
Pobierz
źródło: F1EE0UfX0AEiBg-
potencjał jest dużo większy. Na razie produkują mało. Niesamowicie szybko shanghai rozwinęli. Jednak przyspieszają z budową. Ledwo zaczęli stawiać Mexyk a już chce kolejną w EU.


@timechain: Shanghai to jest chyba wyjątek. Chińczycy potrafią szybko budować i rząd się tam nie #!$%@? z ekoterrorystami. Pod Berlinem było o wiele wolniej i mnóstwo problemów z opłaconymi ekoterrorystami. Co ciekawe Shanghai był projektowany na 500k/rok a produkują chyba 700 więc pod Berlinem chyba
To się energetycznie nie spina


@kwanty: No nie spina się, ale nie odnosisz się do głównego argumentu: nie da się robić BEV bez pełnego uzależnienia się od Chin, szczególnie jak chcesz produkować w Japonii, a Japończycy nie chcą pełnego uzależnienia od Chin.
No nie spina się, ale nie odnosisz się do głównego argumentu: nie da się robić BEV bez pełnego uzależnienia się od Chin, szczególnie jak chcesz produkować w Japonii, a Japończycy nie chcą pełnego uzależnienia od Chin.


@abraca: Dlaczego niby nie da się robić bez uzależniania od Chin? Tesla robi praktycznie wszystko in-house. Akumulatory kupuje zarówno od chińskiego CATL ale też ma własne fabryki produkujące na bazie technologi LG (koncern koreański). Patenty