Wpis z mikrobloga

@dawid-poselski: największa z Toyoty. Oni są niesamowici pod tym względem. Być na takim poziomie i sukcesywnie od lat kierować się w stronę ruiny. Nikt nie rozumie ich strategii, o oni chcą osiągnąć... Przecież to będzie legendarna klęska jak z Nokią.

@kwanty: To okładka na pół roku przed keynote Apple z prezentacją iphonea. Gdyby zareagowali, mogliby być conajmniej na miejscu Samsunga, ale uznali że nic im nie zagraża i dalej siedzieli
Pobierz timechain - @dawid-poselski: największa z Toyoty. Oni są niesamowici pod tym względem...
źródło: 1578279769199
@dawid-poselski: no i to złoto. Reakcja Ballmera na iPhona. Kiedy to zobaczyłem, nawet mi nie przeszło przez myśl że mówi poważnie, tylko tak gada mediom. No nie było to dla mnie w ogóle zrozumiałe że ktokolwiek może myśleć że smartphony z dotykowym ekranem nie przejmą rynku.

Google, Samsung, HTC momentalnie podjęli walkę, gdzie Nokia, Motorola, BlackBerry będąc królami rynku w ogóle nie zareagowali.... Nie wiem jak inwestorzy nie #!$%@? CEO na
timechain - @dawid-poselski: no i to złoto. Reakcja Ballmera na iPhona. Kiedy to zoba...
@timechain Nokia chciała przeczekać tą abominację w postaci ekranie dotykowych. Kodak bał się kanibalizacji swojego najbardziej dochodowego produktu (klisz do analogowych aparatów). Toyota nadal uważa (jako jedyna) że przyszłość motoryzacji to wodór.

Z legacy automoto zostanie gruz i kupa kamieni. Tesla za kilka lat będzie największym producentem samochodów. Potem będzie głównym producentem samochodów. Rynkiem będą się dzielić z chińskimi producentami, którzy przetrwają obecna apokalipsę... Wygląda na to że zachodnie marki zostaną tylko
@kwanty: znam historię Kodaka. No tak, cyfrówki dlsa do dupy, bo rynek aparatow wyglądał jak rynek drukarek. Sprzedaj urządzenie za grosze a zarabiaj na atramencie (Kodak - kliszach) do nich... Wchodząc w cyfrówki skończyłoby im się złoto ze sprzedaży klisz.

Uwielbiam historię walk biznesowych na rynku technologicznym. To jak niektórzy zbudowali największe fortuny świata bo rozumieli cz go chcą ludzie, co jest użyteczne, rozumieli technologie i rynek... Przy czym po drugiej
@timechain: wiesz o tym że ms próbował wejść na rynek smartphone przed applem? Było to klęska i dopiero Steve praca rozbujał ten rynek.
Nic dziwnego że inni giganvi mieli wyjrbane w ihpone1 jak wcześniej parę lat taki gracz jak ms się odbił.
40% niższy koszt produkcji. Redukcja linii montażowej i setek robotów do niej. Tylko Tesla to ma. Jak rynek ma się nie wywrócić w przyszłości? To pewne... ( ͡° ͜ʖ ͡°)
timechain - 40% niższy koszt produkcji. Redukcja linii montażowej i setek robotów  do...
wiesz o tym że ms próbował wejść na rynek smartphone przed applem?


@Rudz1elec: wiem. Był na tym rynku przecież palm dla nich robił smartphony. Znam historię doskonale. Żyłem w tych czasach i bardzo się tym interesowałem. Mógłbym o powodach pisać godzinami. Ale to wpis o tesli
timechain - >wiesz o tym że ms próbował wejść na rynek smartphone przed applem?

@Rud...
Nic dziwnego że inni giganvi mieli wyjrbane w ihpone1 jak wcześniej parę lat taki gracz jak ms się odbił.


@Rudz1elec: błąd. Inni doskonale zrozumieli i dlatego przejęli rynek. Oni używali ekranów oprnosciowych i rysika. To było gówno. Prezentacja iphonea dokładnie pokazywała przepaść. Jełopy nie wiedziały tego.

Tesla idzie w rewolucje w produkcji, dokonuje jej na poziomie obniżki ceny produkcji samochodów. Nie da się z tym konkurować produkując tradycyjnie. Kto kupi samochód
@dawid-poselski: toyota wybrała ścieżkę w hybrydę (być może na czas przeczekania). z hybrydy łatwo wrócić zarówno do spalinowych jak i pójść w pełne elektryki. (w zapasie mają jeszcze technologię wodorową). Nie skreślałbym ich.
z hybrydy łatwo wrócić zarówno do spalinowych jak i pójść w pełne elektryki


@hans-olo-olo: nie obraz się, ale to jest wniosek kogoś kto nie zna tematu. Nie da się przejść w elektryki łatwo. Nie chodzi o silnik, ale o cała platformę samochodo. Powtarza się to od lat. Dziś już wszyscy to zrozumieli. Nawet Volkswagen jako pierwszy to zrozumiał kilka lat temu. Toyota też to załapała 3 miesiące temu i podjęli decyzję
@hans-olo-olo Zauważ w jakim tempie rozwija się Tesla. Oni po prostu nie zdążą. Mieli największe know-how w tej dziedzinie i się zatrzymali. Tesla ich przeskoczyła o kilka generacji, a szefowie Toyoty nadal miotają się pomiędzy wodorowymi, benzynowymi i EV. W takim rozkroku nie da się optymalizować produkcji.

Ostatecznie cena jest najważniejsza. Konsument masowy nie kupi samochodu o 20% droższego a póki co tylko Tesla zarabia na sprzedaży EV.

Pamiętasz ile było krzyku
Zauważ w jakim tempie rozwija się Tesla.


@kwanty: To Tesla nie nadąża z budową nowych fabryk. Teraz stawiają już nową w Mexyku a właśnie trwają rozmowy pod budowę kolejnej.

Teraz przechodzą na produkcję na gigapress 9000 cybertrucka, ale to wszystko nic, bo jak otworzą fabrykę w Mexyku to tam zaczną produkować cel Elona - Tesla 2, czyli dobry i tani elektryk. Przecież Tesla 2 za 25k$ to będzie masowy, szeroki rynek.
@timechain: Tesla rozwija się dokładnie w takim tempie w jakim chcą. Zauważ, że Musk bardzo dobrze umie w biznes i skaluje się fenomenalnie. Nie chodzi o to, żeby w dwa lata zrobić 10 fabryk, narobić sobie długów i utknąć z problemem typu brak komponentów, niewystarczająca infrastruktura superchargerów, brak konsumentów, etc...

Mam wrażenie, że Musk rozwija Teslę dokładnie tak jak trzeba. Cena jest na tyle wysoka, żeby dobrze na tym zarabiać (i