Wpis z mikrobloga

Kto dystrybuuje paliwa w Polsce
Wiemy już skąd bierze się ropa naftowa u nas w kraju, jednak aby stała się ona paliwem, które możemy wlać do baku naszego auta musi ona zostać poddana procesowi rafinacji. W takim razie kto się tym w Polsce zajmuje i skąd poszczególne stacje paliw czerpią gotowe produkty?

Nie jest żadną tajemnicą, że głównymi rafineriami w Polsce są te znajdujące się w Płocku (PKN Orlen) oraz w Gdańsku
@TeoriaSpiskowa W artykule są dane na temat dystrybucji liczby stacji i fajnie, dzieki za info. Jednak nie ma odpowiedzi na moje pytanie. Jesli tego nie widac, zmierzam do tego, ze jesli nie ma obowiazku kupna od Orlenu to jesli koszty produkcji przez niego bylyby nierynkowe (chyba o to cala afera w memie inflacyjnym) inne stacje na wolnym rynku nabywalyby paliwo od innych duzych misiów i zyskaly by tylko dzieki temu na finalnej
@shau To że nie rozumiesz co przeczytałeś to już nie moja wina. Nawet Orlen nie kupuje paliwa od siebie. Kupują je od Rosji, czy na bliskim wschodzie itp. Chodzi o rafinerie i jeśli nie dociera do Ciebie że jeśli chcesz przetwarzać do stanu w którym można ją sprzedawać tylko w rafineriach Orlenu to już Twoja sprawa. Możesz przeczytać artykuł jeszcze raz. Jeśli nie zrozumiesz dlaczego Orlen dyktuje cenę końcową surowca to nie
@TeoriaSpiskowa Nie musisz mnie obrazac jesli nie potrafisz odpowiedziec na pytanie, ktorego juz nie bede powtarzal. Musisz sie pogodzić z tym, ze mimo to ze nie lubisz Orlenu to największy gracz na rynku i takie spolki wlasnie od zawsze mogly wiecej, to ze innym sie nie oplaca od niego kupowac nie oznacza, ze nie mogą otwierac wlasnych rafinerii, nie oznacza również, ze my Polacy mamy ubic orlen poniewaz inni maja slabe marze.
@shau W którym miejscu Cię obraziłem? To że masz poczucie że jesteś idiotą to nie moja wina, może po prostu nim jesteś mając takie poglądy?

I nikt nie mówi o ubijaniu Orlenu, to ty #!$%@? głupoty jak skończony tłuk. Skoro już zarzucasz mi coś to będę właśnie tak z Tobą rozmawiał. Jesteś idiotą, skoro nie widzisz, że ktoś kto rośnie w siłę i narzuca marżę tak wielkie by windować swoje przychody w
@shau: Dziwne, że przy tak wysokich cenach paliw z Orlenu i okradaniu Polaków, nikomu nie opłaca się sprowadzać paliwa spoza orlenu i handlować nim w kraju, tworząc konkurencję z niższymi cenami.

A czekaj, jeszcze jest wysoka marża orlenu. Mam świetny plan, jakby tylko jakaś sieć stacji kupowała hurtowo od orlenu i miała niższe marże, to pewnie wyeliminują stacje orlen z rynku, a my będziemy mieli tanie paliwo od prywaciarza, który nas
, nikomu nie opłaca się sprowadzać paliwa spoza orlenu i handlować nim w kraju, tworząc konkurencję z niższymi cenami.


@neeet: ta z wlascicielem ktorym jest ustawodawca danego kraju. Biznesmen z ciebie nie bedzie.