Wpis z mikrobloga

#bekaztransa #zycietruckera

Skromnie przypomnę że od 1 lipca jest zakaz wyprzedzania się ciężarówek na drogach 2 pasmowych.

Uprzedzam również że bardzo często podróżuje między łodzią a Gdańskiem a każdy nagrany przypadek będzie lądował na policji
  • 81
  • Odpowiedz
  • 20
@Stormweaver bardziej by się wzięli za poganiaczy siedzących na zderzaku. Ta patologia stwarza większe zagrożenie niż tirowcy.

Ale mówię, mi się nie spieszy, pełna chillerka, dobra muzyczka, 100 km/h i wyprzedzanko sznura tirów na spokojnie. ( ͡ ͜ʖ ͡)
  • Odpowiedz
@van-der-staas: przypomnę tylko, że w tych waszych sławetnych Niemczech, dochodzi do 10krornie większej liczby wypadków (210k za 2022r vs 21k w polsce), biorąc pod uwagę, że jest 2 krotnie liczniejszy kraj od naszego, stosunek wynosi 5:1.
Chyba, że liczą w to również kolizję, ale raczej nie.
Już od dawna było to dla mnie zastanawiające.
W całej europie po 5/10/20/30/40k wypadków, a tu niency jeb! Ponad 200k.
Trupów oczywiście o wiele mniej
  • Odpowiedz
@al_b: zgadza się Legnica wroclaw (no można do Opola podciągnąć), tir za tirem na prawym i non stop na lewy.
A już w piątki wieczorem jak z Niemiec walą na weekend do Polski to już masakra na całego.
No i rzecz jasna a2 łódź wawa. Też masakryczny ich tranzyt, nie da sie w dzień lewym pocisnąć
  • Odpowiedz
@zonecom na s7 prędkość dozwolona jaka 120kmh?
tir jechał 90kmh? to różnica 30kmh wymagała awaryjnego hamowania, coś to się nie klei. mnie się wydaję, że kolega #!$%@?ł 180+ i dlatego musiał hamować. a za to już jest mandacik to niech kolega lepiej sam uważa na bycie nagranym :D
  • Odpowiedz
@derigen90
Nie rozróżniają wypadków i kolizji. Stąd ta różnica w ilości. Jak kołem roweru wjedziesz w kratkę ściekową i je zepsujesz to już jest wypadek.
Nie mam zamiaru wychwalać Niemców, ale jestem przyzwyczajony do jazdy po tutejszych drogach i przyjeżdżając do Polski trafia mnie #!$%@? z powodu zachowania kierowców.
Tłumaczenie google:

Orzecznictwo definiuje wypadek drogowy jako każde nagłe zdarzenie, które jest przyczynowo związane z ruchem drogowym i jego zagrożeniami i powoduje obrażenia
van-der-staas - @derigen90 
Nie rozróżniają wypadków i kolizji. Stąd ta różnica w ilo...

źródło: temp_file.png5574246358703091914

Pobierz
  • Odpowiedz
efekt takiego manewru żwirowca odbija się potem echem na mini zatory przez dobrych kilka km.


@phat: To najlepsze jest jak oni #!$%@?ą że hurr durr bedzie szybciej w domu itp, ale to ze przy okazji spowolni kilkaset osob wyprzedzajac to juz #!$%@?, jasnie pan kierowca tira po podstawowce policzył ze bedzie 20 minut szybciej w domu to on moze xD
  • Odpowiedz
@harrame „Żaden kierowca zawodowy nie wyprzedza po to żeby być szybciej w domu, można tak gadać żeby nie musieć tłumaczyć nic komuś kto i tak nic nie zrozumie, wyprzedza się bo jazda za kimś wielokrotnie bardziej męczy i przy kilkuset kilometrach dziennie robi to różnice dla twojego organizmu a dodatkowo tam gdzie tobie w osobówce wydaje się że jest równa droga dla ciężarówki zaczynają się schody I ten który wiezie papier do
  • Odpowiedz
  • 8
@Mintaa myślę że efekt tego będzie odwrotny i proinflacyjny. czas dostarczania towarów się wydłuży za czym wiążą się podwyższone koszty transportu
  • Odpowiedz
@Dorodny_Wieprz: oczywiście, że czas towarów się nie wydłuży, ale twoje gadanie o wyjeżdżaniu wcześniej to tylko iksde można skomentować, bo widać, że nic do czynienia nie masz z branżą, ale wypowiedzieć z roli eksperta już się musiałeś
  • Odpowiedz
  • 0
@Mistrszzz: Może życie jest na tyle ciekawe że nie mam ochoty siedzieć w aucie dłużej bo ciężarówka wyprzedza drugą z różnicą prędkości 1 km/h
  • Odpowiedz