Za jakiś czas żegnam tego dżentelmena że zdjęcia ( ͡°ʖ̯͡°) Rozglądam się za czymś młodszym, ale w moim budżecie już nie będę miał auta fajnego, więc godzę się z jakimś jeździłem. Czego byście szukali przy tych wymaganiach?
- 90k zł optymalnie (+10-15k jeśli coś by to mocno zmieniło) - nie starszy niż z 2017 - żadnych rozbitków z USA, najchętniej polski salon z pewną historią - bezwarunkowo automat - benzyna, ale mogę jakoś się pogodzić z gnojem też
Do tej pory rozważałem:
- Kia Optima - Renault Talisman (szybko jednak zrezygnowałem) - Mazda 6 lub 3 w sedanie - Ford Mondeo
Może jednak coś innego w tym stylu przychodzi Wam do głowy?
Patrzę na to, jak wygląda rynek teraz i włosy stają mi dęba. Parę lat temu można było elegancką furą z salonu wyjechać :/
@Biebrzanski_Ghul odrzucając auta Francuskie i Fordy, zostaje Ci Mazda, ale musisz zaklepać miejsce u blacharza jak ją kupisz. A Kia, nie bez powodu to skrót od: Kup Inne Auto. jak jeździ zostaw zaoszczędzisz na naprawach. #heheszki
@ksiak Wszystkie xD Jestem na grupie Talismana i zagęszczenia tak absurdalnych problemów z żadnym jeszcze innym autem nigdy wcześniej nie widziałem :) Klątwa Laguny chyba dalej silna.
@nalot_1 Francuzów nie odrzucam, bajecznie podoba mi się nowy Peugeot 508, ale kompletnie nie mam pojęcia dlaczego został tak idiotycznie wyceniony. Ciut ponad mój budżet niestety.
@Biebrzanski_Ghul: optima do dobre auto, kia jest bardzo tania w eksploatacji i bardzo konkurencyjna jakościowo. Accord też nie brzmi głupio. Może, tfu, volkswagen? Jedno z nielicznych aut w tym budżecie, skoro odrzucasz stany :/, które będzie choć trochę fajne i delikatnie naginać będzie tylko warunki (bo chyba do 2016 produkowane).
@Biebrzanski_Ghul: wymień te wszystkie bo nadal nie wiem o czym piszesz. Jest to ogólnikowe. Pytanie również czy dotyczy samochodów z pierwszego wypustu czy tych późniejszych które są poprawione. Faktycznie rok 2016 to dramat jeżeli chodzi o silniki lub sprzęgła. Ale później pojawił się 2.0dCi ten sam co w LIII z którym problemów już nie ma poza jednym, ciężko dostać.
@Biebrzanski_Ghul: Spójrz w stronę Vaga. W takim budżecie dostaniesz już bez problemu TSI po poprawkach. Na przykład Passat B8 2.0 220 TSI. Albo Audi A4 B9 2.0 w Q. To wydaje się fajną opcją. Po programie masz dosyć szybkie auto w Q.
@Biebrzanski_Ghul zadałbym wpierw pytanie: „ do czego Ci potrzebny samochód” Jak robisz dłuższe trasy to diesel jak krótsze/miasto to benzyna. Znam dwóch właścicieli Kia Optima w dieslu, ponad 200kkm i dalej daja radę. Ja mam Kia Niro w hybrydzie 203kkm w 3 lata i dalej śmiga bez problemu. Skrzynia DSG póki co działa. Z tego co wiem to jeszcze 10lat temu różnie bywało z jakością kijanek, teraz natomiast chyba nie można im
@paaszczaktaxi: To jest właśnie dla mnie mega dylemat, bo zapowiada się, że będzie u mnie właśnie totalny miks 50/50 miasto vs trasy. Spośród Kia rozważam też jeszcze jakiegoś np. 2-letniego Ceeda, mając nadzieję, że te 160 KM faktycznie jeździ, a nie tylko jest na papierze.
@Biebrzanski_Ghul nie wiem. Opinie dwóch taksówkarzy co do ich diesla (chyba 1.7 ale nie jestem pewien) są b.pozytywne. Natomiast w jakimś modelu Kia 6osobowym przy silniku 1.7cdi padł automat przy ok 100kkm (wymieniony na gwarancji)
Co do francuzów to ich diesle (szczególnie 2.0HDi) cieszą się bardzo dobra opinią.
@paaszczaktaxi: pod warunkiem, że nie są to modele które mają AdBlue bo wtedy jest problem nie tyle z silnikiem co właśnie z obsługa AdBlue, można poczytać w sieci.
bo zapowiada się, że będzie u mnie właśnie totalny miks 50/50 miasto vs trasy
@Biebrzanski_Ghul: zatem hybryda? Ale wtedy Toyota która jest nijaka.
p. 2-letniego Ceeda, mając nadzieję, że te 160 KM faktycznie jeździ, a nie tylko jest na papierze.
@Biebrzanski_Ghul: ile Nm? To może być kluczowe. Jak jest turbo to może nie być tak źle. W sumie 160KM to turbo być musi. Isć do salonu i się przejechać? Jak
@ksiak 256 Nm, czyli nie tak jeszcze tragicznie. Aktualnie mam nieco niższy moment, ale w wolnossącym V6, więc to trochę inna dynamika. Tak, mam plan podejść do salonu, ale na razie jestem za granicą, więc póki co robię suchy research.
Toyota i hybryda: tak, też o tym myślałem, ale dosłownie chwilę. Te auta sprawiają wrażenie zrobionych z gówna i patyków, nawet przy Kiankach.
@Biebrzanski_Ghul ja właśnie przygotowuje się do sprzedaży Niro i zamiany na Prius+ albo RAV4, tylko hybryda. Dodatkowa zaleta jest skrzynia eCVT, która w przeciwieństwie do zwykłych CVT nie ma paska/łańcucha i jest praktycznie bezobsługowa i niezniszczalna.
- 90k zł optymalnie (+10-15k jeśli coś by to mocno zmieniło)
- nie starszy niż z 2017
- żadnych rozbitków z USA, najchętniej polski salon z pewną historią
- bezwarunkowo automat
- benzyna, ale mogę jakoś się pogodzić z gnojem też
Do tej pory rozważałem:
- Kia Optima
- Renault Talisman (szybko jednak zrezygnowałem)
- Mazda 6 lub 3 w sedanie
- Ford Mondeo
Może jednak coś innego w tym stylu przychodzi Wam do głowy?
Patrzę na to, jak wygląda rynek teraz i włosy stają mi dęba. Parę lat temu można było elegancką furą z salonu wyjechać :/
#samochody #motoryzacja #kia #mazda #ford
@Biebrzanski_Ghul: jakie powody?
@Biebrzanski_Ghul: wymień te wszystkie bo nadal nie wiem o czym piszesz. Jest to ogólnikowe. Pytanie również czy dotyczy samochodów z pierwszego wypustu czy tych późniejszych które są poprawione.
Faktycznie rok 2016 to dramat jeżeli chodzi o silniki lub sprzęgła. Ale później pojawił się 2.0dCi ten sam co w LIII z którym problemów już nie ma poza jednym, ciężko dostać.
Jak robisz dłuższe trasy to diesel jak krótsze/miasto to benzyna.
Znam dwóch właścicieli Kia Optima w dieslu, ponad 200kkm i dalej daja radę.
Ja mam Kia Niro w hybrydzie 203kkm w 3 lata i dalej śmiga bez problemu.
Skrzynia DSG póki co działa.
Z tego co wiem to jeszcze 10lat temu różnie bywało z jakością kijanek, teraz natomiast chyba nie można im
Opinie dwóch taksówkarzy co do ich diesla (chyba 1.7 ale nie jestem pewien) są b.pozytywne.
Natomiast w jakimś modelu Kia 6osobowym przy silniku 1.7cdi padł automat przy ok 100kkm (wymieniony na gwarancji)
@paaszczaktaxi: pod warunkiem, że nie są to modele które mają AdBlue bo wtedy jest problem nie tyle z silnikiem co właśnie z obsługa AdBlue, można poczytać w sieci.
@Biebrzanski_Ghul: zatem hybryda? Ale wtedy Toyota która jest nijaka.
@Biebrzanski_Ghul: ile Nm? To może być kluczowe. Jak jest turbo to może nie być tak źle. W sumie 160KM to turbo być musi. Isć do salonu i się przejechać? Jak
Toyota i hybryda: tak, też o tym myślałem, ale dosłownie chwilę. Te auta sprawiają wrażenie zrobionych z gówna i patyków, nawet przy Kiankach.
Dodatkowa zaleta jest skrzynia eCVT, która w przeciwieństwie do zwykłych CVT nie ma paska/łańcucha i jest praktycznie bezobsługowa i niezniszczalna.