Co wolicie mieć w samochodzie? Automat czy manual? Ja odkąd zacząłem jeździć automatem to ciężko mi wrócić na manual, a to podbija cenę potencjalnego samochodu, ogranicza wybór w przypadku używanych i podnosi kosztu eksploatacji. #motoryzacja
@kab_anos: nie zawsze. W przypadku DSG w np. Octavii 3 przy silniku 1.4 TSI spalanie jest niższe. @niemorzliwe Automat, ale tylko z niewielkim przebiegiem i nie z "czarnej listy".
@niemorzliwe: tylko i wyłącznie automat. Niestety przez januszy z rodziny co mi naopowiadały jaki automat to jest zły, zwlekałem trochę czasu. Wygoda ogromna, a koszta to znikome.
@kab_anos @PiotrFr chodziło mi bardziej o awaryjność i ew koszty naprawy. Jak się kupuje używany automat to powodzenia żeby kupić taki w którym ktoś co 60 tys wymieniał olej. Można się wpierniczyc w drogą naprawę bo ktoś zrobił 150 tys na jednym oleju bo w ASO powiedzieli że się nie wymienia.
@niemorzliwe: zależy jaki automat. W pasku mam dsg i nie chce innej skrzyni niż dsg. Za to multitronic/CVT itp. za Chiny bym nie wziął, już wolę manual.
@GeDox miałem steptronic w dość świeżym BMW i byłem bardzo zadowolony, jest to skrzynia od ZF. Teraz mam właśnie Passata z DSG i myślę że troszkę godzej sobie radzi niż to co było w BMW. Nie że chodzi źle, ale steptronic lepiej radził sobie z nagłą redukcją np o 3 biegi (czyli jak chcesz kogoś wyprzedzić na krajowej kto jedzie 70km/h i z 7 biegu zabijasz na 4).
@OrzechowyDzem: U żony mamy 1.5 DSG (Tiguan II) i w sumie nie powiedziałbym, że jest oszczędniejsze w jakimś stopniu niż u mojej siostry w Golf VII 1.4 TSI. Nawet biorąc dużą poprawkę na SUVa.
@niemorzliwe: True true, ale takie skrzynie łatwo sprawdzić. Ja zawsze jadę z autem do ASO i niech tam sprawdzają. Większość nowoczesnych skrzyń i tak wypluje jakieś błędy jak się nimi przejedziesz parę kilometrów.
@kab_anos nawet DSG będzie miało jakieś straty w porównaniu z manualem choćby przez to że jest bardziej masywne i silnik musi wprawiać cięższe wałki w ruch. Plusem DSG jest więcej przełożeń i to że nie ma efektu "a nie wrzucam już czwórki bo zaraz będę zwalniał i przeciągnę silnik parę sekund". Ostatnio patrzyłem na katalog kia ceed i spalanie manuala vs DCT (czyli konstrukcja bardzo podobna do DSG) to manual 5.5 –6.3,
@niemorzliwe: Tylko manual - lubię mieć kontrolę nad obrotami silnika. Jakoś żaden automat, którym jeździłem nigdy mi nie przypadł do gustu. Zawsze robi nie to co chcę, żeby robił, czy to hydrokinetyk, czy to jakieś inne wynalazki. Machanie dźwignią zmiany biegów tak mi weszło w krew, że o tym już nie myślę i automatycznie wrzucam bieg, który mi pasuje. Jak chcę zredukować o 2 biegi, to redukuję od razu, bez czekania
@niemorzliwe: jak będę kupował jakiegoś gruza, pewnie w przeciągu 4 lat, to tylko w automacie będę szukał, zawsze chciałem przynajmniej raz mieć auto z automatem, a dla ojca byłoby idealne.
Nie że chodzi źle, ale steptronic lepiej radził sobie z nagłą redukcją np o 3 biegi (czyli jak chcesz kogoś wyprzedzić na krajowej kto jedzie 70km/h i z 7 biegu zabijasz na 4).
@niemorzliwe: bo ZF w BMW to hydrokinetyk, DSG do zmiany biegów 7>4 musi wykonać operacje na dwóch sprzęgłach, stąd ta zwłoka
@PiotrFr jeździłem na c4 w automacie i to tragedia. Redukcja trwa wieki. Najgłupsze co mnie spotkało, to jak 50m przed szczytem górki zredukowało mi bieg, żeby po paru sekundach wrócić do poprzedniego. No głupie bydlę jak nie wiem co. Wnerwia mnie też dźwięk silnika w automatach, wyje to jak zajechane sprzęgło.
nie pójdę więcej na siłownie, dzisiaj poszłam poćwiczyć brzuch na ławce. Najpierw jakiś chłop ciągle się podejrzanie gapił, potem drugi i widziałam jak śmieje się pod nosem. Wróciłam do domu i od razu się rozbeczałam #sport #silownia
#motoryzacja
Samochód z jaką skrzynią biegów chciałbym kupić?
@kab_anos: nie zawsze. W przypadku DSG w np. Octavii 3 przy silniku 1.4 TSI spalanie jest niższe.
@niemorzliwe Automat, ale tylko z niewielkim przebiegiem i nie z "czarnej listy".
Potem tylko automat i jezeli nie chodzi o jakis funcar, auto torowe to tylko automat.
Hydrokinetyk > DSG > CVT. Innych bym juz nie bral
Ostatnio patrzyłem na katalog kia ceed i spalanie manuala vs DCT (czyli konstrukcja bardzo podobna do DSG) to manual 5.5 –6.3,
Komentarz usunięty przez moderatora
@niemorzliwe: bo ZF w BMW to hydrokinetyk, DSG do zmiany biegów 7>4 musi wykonać operacje na dwóch sprzęgłach, stąd ta zwłoka
Zgaduje, że nie były to Twoje auta?
Bez przesady, nawet w moim 25 letnim gruzo-reno z 4 biegowym automatem nic się nie zastanawia