Wpis z mikrobloga

Hej mirki, piszę w czystym C++ gierkę sieciową od zera.. już jakieś 10 lat.( ͡ ͜ʖ ͡)
Podobna do Hotline Miami, ale można strzelać się z kumplami. Wyszła naprawdę grywalna.

Jeśli ktoś jest zainteresowany technikaliami, mogę coś poopowiadać. Szczególnie dumny jestem z architektury sieciowej.
A w ogóle to jest open source i każdy może sobie ją zbudować, nawet na linuxie.

#gamedev #cpp #opensource #multiplayer
bob-pager - Hej mirki, piszę w czystym C++ gierkę sieciową  od zera.. już jakieś 10 l...
  • 10
  • 8
@lethaldysfolid: Pisanie od zera ma swoje zalety.

- Łatwiej zrobić architekturę sieciową bazowaną na determinizmie symulacji. W mojej grze możesz mieć 10k+ dynamicznych skrzynek na mapie które będą w pełni zsynchronizowane bez przesyłania się przez sieć - po kablu lecą tylko inputy graczy. Żeby to osiągnąć, musiałem długo grzebać w kodzie silnika fizycznego (głupia kolejność rozwiązywania kontaktów ma znaczenie), a także wymienić wszystkie funkcje matematyczne typu sin/cos/sqrt na te ze STREFLOPa.