Wpis z mikrobloga

chyba sobie jaja robisz, u mnie zawsze największe ułomy truły dupę na priv żeby im pomóc albo za nich coś zrobić. Masz problem, to piszesz na ogólnym i kto ma czas, wiedzę to odpisze.

@w9rT_wv_bIAn37l: dokładnie, na ogólnym to przynajmniej każdy widzi że jakiś debil pyta 100 razy o to samo, a na prywatnym tylko jedna osoba musi się z tym uzeracxd
- włącza kamerę na każdym callu nawet jak tego nie robi a jest 50 osob


Ci co notorycznie prowadzą dyskusje bez kamerek to największy rak. A najbardziej śmieszni są ci co siedzą w 4-5 na callu i gadają jak do ściany, każdy bez kamerki. Macie nie efektywną komunikację.

- widząc że jesteś online po prostu do Ciebie dzwoni

Rzeczywiście to niegrzeczne.

- często wywołuje Cie na głównych kanałach zamiast pisać na priv
@Turysta10: Jako, że jest to jedyny punkt OPa, z którym się zgadzam, to odpowiem, że samo dzwonienie nie jest złe - ale warto najpierw zapytać "hej, masz chwilę?", a dopiero potem dzwonić jeśli druga osoba ma czas. U mnie działa ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Choć z drugiej strony, jak dla niektórych tutaj nawet takie zapytanie o chwilę czasu to zamach na ich wolność, to może u nich
@mcsQ:

- włącza kamerę na każdym callu nawet jak tego nie robi a jest 50 osob

tu sie nie wypowiem, bo kamerę sam włączam rzadko, ale inni mi nie przeszkadzają - różnie z tym bywa, ale z moich obserwacji wynika, że nawet top-management nie zawsze się "pokazuje"

- widząc że jesteś online po prostu do Ciebie dzwoni

a co? mam jaśnie pana pytać, czy mogę zadzwonić? porównaj to sobie do podejścia
@Gavilar: @WaveCreator nie wiem czy pracowaliście w korpo, ale w tych amerykańskich jak ktoś do ciebie dzwoni to znaczy że chce coś na już, i zdarza się screen share i jakieś pytania z dupy na które owszem da się odpowiedzieć ale nie w trzydzieści sekund. Oni robią sobie taki telefon do przyjaciela i w 30 sekund masz rozwiązać ich problem. Sęk w tym że to najczęściej dzwonią użytkownicy/klienci którzy nawet nie
@pandagata tak jak pisałam, łatwiej mi się skupić na tym co ktoś mówi (ADHD here). widać czy się zastanawia albo szuka czegoś. widać jak mówi a zapomniał włączyć mikrofon. widać jak ludzie się nudzą i robią coś innego na spotkaniu (informacja zwrotna dla nudzącego). widać jak ktoś słucha. można używać gestów - kiwać/kręcić głową. ludzie stają się bardziej ludzcy, nabierają twarzy gdy ich widzisz :) to pomaga w integracji. dziwne jest pracować
xD co za aspołeczne dziwaki w tym IT, przeszkadza im że ktoś do nich DZWONI xDDD


@furcio: to te słynne płateczki śniegu :) - "ktoś śmiał zadzwonić i flow zniszczył...".
"zmieniłem pracę bo do mnie dzwonią".

A pamiętam jak na początku pandemii firmy zwalniały masowo ludzi i do odstrzały na pierwszy ogień takie właśnie marudy poszły.
Prosili się żeby ich przyjąć a teraz to widać dupcie odżyły.

Komunikacja w pracy to
Pierwsza zasada pracy zdalnej i korzystania ze slacka - pisz na kanałach publicznych nie prywatnych.


@A_Duda: pierwszy raz się z panem zgadzam, Panie Prezydencie :)

Btw pracownicy, którzy zawsze piszą na priv zamiast na publicznym to plaga u młodszych osób i bardzo skutecznie rozwalają tym komunikację w projekcie, bo jak to tak publicznie przy wszystkich, publicznie to nie. ¯\(ツ)/¯