Wpis z mikrobloga

@Hrabia_Horeszko: Ale przy zwykłych rowerach nie można by brylować w branżowych mediach, chwalić się nowoczesnością i innowacją ani przewalać takiego hajsu.
Powinni zaorać pomysł roweru miejskiego -- kolejne miasta w Europie ze tego się wycofują, a Sztokholm daje przezajebisty pretekst.
Kasy na wszystkie potrzeby polityki rowerowej nie starczy, więc powinna być wydawana na infrastrukturę -- rower każdy może kupić sobie sam, ale DDRki do pracy nikt sobie sam nie wybuduje.
@dzoli: mnie rozwala to, że o wiele bardziej zaawansowane środki transportu - hulajnogi, mogą być wprowadzone błyskawicznie, jest chyba z 5 firm jak nie więcej w trójmieście. Są apki, jest obsługa klienta, są ciągle ładowane hulajnogi i odstawiane na miejsca. Wygodniejszy środek transportu niż rower, wprowadzane są lepsze modele... a i tak ktoś forsuje pomysł durnych rowerów miejskich i nie można ich wprowadzić na rynek plus wszystko mają gorsze: jakość apki,
nie można ich wprowadzić na rynek plus wszystko mają gorsze: jakość apki, samych rowerów xd To jest jakiś polski masochizm.


@smallboobslover: nie, to jest po prostu naturalne w przypadku szastania publicznymi pieniędzy.
Jak sam zauważyłeś - hulajki elektryczne działają 100% komercyjnie, samochody na minuty też, skuterki również.
A rowery miejskie to muszą być dotowane, bo inaczej nic z tego.
@Wadowicki_zawadiaka:
Szybkie zapytanie wyszukiwarki wskazuje, że w tym roku kilka miast się wycofało z dotychczasowych systemów rowerów:
Poznań.
Kalisz.
Gliwice.
Radom.
Lublin.
Bielsko-Biała.
Rybnik.

Warszawa to nie cały świat. To, że w Warszawie coś działa, nie jest żadnym wskaźnikiem, że gdzie indziej też działa.
@Polinik kto się wycofuje, jak coraz więcej miast w Europie właśnie chce mieć u siebie rowery miejskie, władze Sztokholmu od razu ogłosiły, że szukają już nowego partnera i najpóźniej w przyszłym roku system wystartuje ponownie. Moim zdaniem Sztokholm i Trójmiasto popełniają błąd, że chcą od razu tylko rowery elektryczne, widać że żadna firma nie jest gotowa na to, w Warszawie od lat Veturilo obsługuje Nextbike i wszystko działa bez problemów pomimo problemów
@Polinik w Lublinie rower działa, zmienił się operator, w Gliwicach w tym roku nie wystartował, ale nie rezygnują, bo właśnie powstaje Rower Metropolitalny, Rybnik również nie rezygnuje, oferty w tym roku przekraczały budżet. Z tej listy to może dziwić tylko Poznań, ale ich rowery też były moim zdaniem przekombinowane i niepotrzebnie zwiększali koszty.