Wpis z mikrobloga

Ponad 21 godzin trwała akcja gaszenia elektrycznego mercedesa w Tuchomiu na Kaszubach. By schłodzić baterie auta, samochód trzeba było umieścić w kontenerze napełnionym wodą. W akcji uczestniczyło 16 zastępów straży pożarnej.
Pożar samochodu elektrycznego postawił na nogi 16 zastępów straży pożarnej. Akcja gaśnicza trwała ponad 21 godzin. Powód?Baterie elektrycznego mercedesa EQA wymagały schłodzenia.
Źródło: auto.dziennik.pl
Rys. Widget
#strazpozarna
Pobierz
źródło: samochod-elektryczny-rysownik-rysunek-satyryczny-plakacista-grafik-rysunki-satyryczne-uslugi-graficzne-karykaturzysta-karykaturki-tarnow-wykonam-zlecenie-karykatury-gafik-ilustrator-tarnowski-satyra-batman-pracodawca-pracobiorca
  • 34
@Ytaremtujest: Kontener z wodą jest zasilany zimną wodą z hydrantu, podgrzewająca się woda i para opuszcza zbiornik górną częścią zbiornika. Tak, to duży garnek z wodą w którym odpalasz fajerwerki ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Głównym zadaniem jest po prostu zapobieganie rozprzestrzenianiu ognia, odstawienie go w bezpiecznym miejscu aż się wypali i zgaśnie samoistnie.
@motonita: Jeśli rozważyć równomierne rozłożenie ciepła to tak. Raczej woda przy baterii się zagotuje a przy powierzchni będzie letnia, przez co faktycznie może się miejscami zamieniać w parę wodną.
@motonita: Ale porównujesz te kwh tylko do maksymalnej pojemności akumulatora? Przy spalaniu baterii uwalniasz energię nie tylko ze zmagazynowanego prądu, ale też z samej substancji chemicznej z której jest zrobiony akumulator (typu spalanie węgla w piecu, tylko zamiast węgla masz płyty litowo coś tam, separator pewnie plastikowy, elektrolit itp).
Więc te kwh będą większe niż to co napisane jako pojemność akumulatora.
Zaraz zaraz. Kto zapłaci za pracę 16 zastępów straży?


@Bed_Kriczer: no jak to kto? Ty. Ja. My wszyscy, bo jakiemuś eko-pedofilowi zachciało się zaszpanować zieloną blachą. W gratisie ci dziecko dostanie raka, bo tak się złożyło, że samochodzik zapalił się przy kartoflisku, woda z gaszenia z tymi odpadkami, mikroczasteczkami plastiku zwęglonego, związkami litu i innymi single exposure cancerinogen gdzieś musi zostać spuszczona i trafiło, że ziemniaka z nieświadomką zjadł twój bombelek
@Ytaremtujest: Zrobili to poprzez włożenia go do kontenera z woda


@Desire22: Nie zrobili. To było jedynie po to aby zabezpieczyć teren do czasu aż się sam wypali.
W samym artykule jest napisane, że czas gaszenia takich baterii to 7 godzin i tego nie przeskoczysz.
bateria sobie sama wytwarza tlen podczas palenia- w tym właśnie problem


@Majkel_: To nieprawda. Akumulator li-ion nie wytarza tlenu podczas spalania!!! Głównym powodem pożaru jest przegrzania i reakcja egzotermiczna elektrolitu. Pod wpływem ciepła elektrolit się rozkłada, reaguje z innymi elementami akumulatora, co powoduje podgrzanie i jeszcze szybszy rozkład. Produktami rozkładu są między innymi wodór, metan i tlenek węgla, które są gazami łatwopalnymi więc przy kontakcie z powietrzem powodują powstanie ognia (co
@Galeria-Widgeta: przecież to latało ze dwa tygodnie temu po wypoku...
rozumiem że wyobrażasz sobie że 21 godzin strażacy latali wkoło i lali wodą. otóż nie. po wstępnym ugaszeniu wtargali ten samochód do kontenera i zalali go woda żeby się chłodził. No ale nie mogli zostawić go bez dozoru, wiec jakiś zastep tam został i "monitorował" aż temp spadnie do iluśtam - stąd te 21h
@PingwinCygan: Chodziło mi o to by woda zaczęła kipieć jak w czajniku. @Utylizacja Racja, pomyślałem tylko o samej pojemności, dzięki za zauważenie błędu. Jestem ciekaw jaką wartość "opałową" ma taka bateria Li-ion plus energia w niej zmagazynowana, ale jeśli strażacy zatapiają auta w kontenerach, powiedzmy tak minimum w kilkunastu metrach sześciennych wody, to chyba taka ilość jest wystarczająca, by przejąć tę energię bez doprowadzenia do wyparowania wszystkiej wody.
@CXLV: juz sam fakt, ze uwazasz, iz wlasciciel powinien placic za akcje strazakow swiadczy o tym, ze oddychasz jama ustna, ale zeby nie bylo, ze tylko obrazam: ktos kupil legalnie samochod, ktory przeszedl procedury, zeby byc dopuszczonym do sprzedazy i uzytkowania. Samochod mial wade, o ktorej wlasciciel nie musial wcale wiedziec, bo wbrew pozorom nikt nie zna sie na wszystkim, a na kontrukcji samochodow czy innych pojazdow zna sie ulamek ludzkosci,
@Returned: no tak, pieniądze za pracę i sprzęt strażaków biorą się z powietrza. Niech każdy jeździ elektrykiem. Zastępów strażackich starczy dla każdego:)

Samochod mial wade, o ktorej wlasciciel nie musial wcale wiedziec


Wysokoenergetyczna bateria, której pożaru nie da się ugasić, to nie wada, tylko inherentna cecha elektrycznego samochodu osobowego.
no tak, pieniądze za pracę i sprzęt strażaków biorą się z powietrza. Niech każdy jeździ elektrykiem. Zastępów strażackich starczy dla każdego:)


@CXLV: czyli za kazde szkody wywolane wada konstrukcyjna sprzetu, w ktorego posiadanie wszedles legalnie i ktory mozesz legalnie posiadac, placilbys ze swojej kieszeni? Jakbys kupil dom i ten zawaliby sie z Toba w srodku, to bys nue domagal sie odszkodowania, za to zaplacilbys za uprzatniecie gruzu i usuniecie potencjalnie niebezpiecznych
@Bed_Kriczer @CXLV a kto zapłaci za pracę 3 zastępów przy usuwaniu z ulicy powalonego drzewa? To norma, że strażacy ochoczo w nadmiarze wyjeżdżają do zdarzeń, ponieważ wlicza się to w ich zarobki
Anyway, trabanty palą się 30 razy rzadziej niż samochody elektryczne


@go-away: "From 2012 – 2021, there has been approximately one Tesla vehicle fire for every 210 million miles traveled." To co ile km/mil pali się trabant?
@Galeria-Widgeta: Wpisuje się w dzisiejsze czasy. Biedacką spalinówkę przejadą mocniejszą gaśnicą i po wydarzeniu. A elektryk? Ile czasu, ilu zaangażowanych ludzi, ile atencji ( ͡° ͜ʖ ͡°)