Wpis z mikrobloga

Już dawno nie widziałem takiego idiotyzmu, jak te kamery.

1) Zagracenie kokpitu.
2) Nadal z boku auta są odstające elementy i nadal trzeba odrywać wzrok od kierunku jazdy.
3) Jedyna różnica taka, że koszty wymiany/naprawy rosną kilkudziesięciokrotnie. Samo lusterko jest bardzo tanie w porównaniu do kamery. Lusterko wymieni każdy mechanik, czy sam użytkownik. Montaż takiej kamery, to już wyzwanie, bo oczywiście w motoryzacji nie istnieje łatwy plug & play.
4) Kompletne ubezwłasnowolnienie, naprawa niemożliwa we własnym zakresie.

Cała #motoryzacja jest nastawiona na to, aby użytkowników mógł robić samodzielnie coraz mniej.

#samochody #lexus
red7000 - Już dawno nie widziałem takiego idiotyzmu, jak te kamery.

1) Zagracenie ko...

źródło: LEXUS_ES330h_06.07.20_leebrimble_203_resized-edited-scaled

Pobierz
  • 14
@red7000
zakładam że brak jest pola martwego w takich lusterkach? i pewnie jakieś dodatkowe czujniki/lasery ostrzegające o tym że ktoś jedzie(?)
@red7000 zapomniałeś dopisać, że lusterko, poza ewentualnym zbiciem, się nie psuje. a kamerka + wyświetlacz tak.

to jak z elektrycznie wysuwanymi klamkami, które na mrozie/z powodu awarii przestają działać.
genialne wymyślanie koła na nowo, tylko tak żeby teraz mogło się zepsuć i kosztowało x razy więcej xd
@red7000 nie zapominaj że jeśli ktoś ci je urwie na parkingu to sobie nie naprawisz. Bo zwykłe to tymczasowo na taśmę dokleisz i bezpiecznie do domu wrócisz. Niby rzadko się zdarza, a to samochód dla ludzi których stać na naprawy. Ale co jeśli lusterko urwie się za granicą kiedy czas goni?
zresztą zwykłe lusterko też można wyposażyć w kamerę szerokokątną, czujniki martwej strefy itp. więc nie widzę żadnej zalety.
@red7000: Najbardziej mnie rozwala że wciskają to TIRowcom którzy teraz mają mieć świecące ekrany w kabinie podczas jazdy nocą xD

praw podobnie spora oszczędność paliwa bo takie lusterko ma mniejszy opór powietrza.

ZEROWE, już większa oszczędność z płynniejszej jazdy przez pare chwil zamiast właśnie tak DRASTYCZNEGO OPORU powietrza opływowych lusterek :D
@Saeglopur Gadał z tirowcem, który jeździ DAFem, to powiedział jeszcze
1. Duże tablety zamontowane na słupkach kabiny
2. Tak jak piszesz, ciągle się świecą
3. Zabrudzenia
4. Problemy z jasnością obrazu przy cofaniu w nocy - lustro jak lustro. Działa. A takie kamery przetwarzają obraz cyfrowo, żeby go wyświetlić i dzieje się to samo co na nagraniach nocnych smart fonem
5. Łatwiej zahaczyć i urwać kamerę w ciasnych bramach itp.. Kamera jest
@Wygryw_pospolity: Zobacz na elektryczne Audi w którym takie zastosowano, jest na Youtube cała seria przypadków i poradników jak montować szklane lusterka bo te elektryczne są tak awaryjne.

Są wynalazki które są perfekcyjne, są szczytem rozwoju/ewolucji od dekad czy wieków. Zamiast tego na siłe wymyślają jakieś idiotyzmy dla dzieciaków. Lada moment okrągłą gumową opone zastąpią świecącymi matrycami xD
@Saeglopur:
@Wygryw_pospolity

Ja ostatnio gadałem z tirowcem, ale akurat w mercedesie, młodym, to chwalił te lusterka. Podobno w mercedesie nie świeci za bardzo w nocy, a kąty widzenia, i efekt rybiego oka sprawia że martwych pól prawie nie ma, ale fakt narzekał na DAFy xd

@ApuNahasapeemapetilon No juz nie wymyślaj, nie uważam że w takim kształcie to dobry pomysł w osoóbwkach, ale jw. w tirach dzięki kamerkom prawie w ogóle nie
@Szalom: Ja nie mówię, że jest to zły pomysł, w ciężarówkach się to sprawdza, ponieważ są lepiej do tego dostosowane. Można tam umieścić 17 calowy wyświetlacz na słupku A, do tego szerokokątna kamera i widzi się dużo więcej, do tego możliwość wyświetlenia obrazu z dwóch kamer jednoczenie, dodać jeszcze do tego kamery 360° i to zarąbiste rozwiązanie, właściwie niwelujące martwe pole w 100%
Mi bardziej chodzi o to, że obecne