Wpis z mikrobloga

Jak wygląda pasek rozrządu po 58kkm? Ano tak jak w załączniku. Pacjent - Peugeot 2008 z silnikiem pure tech 1.2 130km z 2018 roku.
To jest już wersja po akcji serwisowej związanej z łuszczącym się paskiem... Tu niby miało być wszystko ok. Więc jak widać, nie bardzo im to wyszło...
Więcej zdjęć w komentarzu..

#francuskie #peugeot ale dotyczy też #citroen i #opel, bo w nich też te silniki występują...
husky83 - Jak wygląda pasek rozrządu po 58kkm? Ano tak jak w załączniku. Pacjent  - P...

źródło: WhatsApp Image 2023-01-20 at 22.05.33

Pobierz
  • 44
  • Odpowiedz
historii napraw, pasek zmieniamy był przy 90000km. Póki co spokojna głowa, a za jakiś czas się do niego zajrzy.


@husky83: Nie wiem kto wymyślił pasek rozrządu w kąpieli olejowej...
Problem jest w tym, że nie da się w pełni oczyścić układu smarowania z resztek tego paska, po krótkim czasie problem wraca.
  • Odpowiedz
  • 0
a co ile olej zmieniasz i jak jeździsz?


@r5678: Olej raz w roku, czyli 12-13kkm, Jeździ głównie żona krótkie trasy, więc po tej akcji chyba trzeba będzie się zamieniać autami żeby ten też troszkę odżył ;-)
  • Odpowiedz
@husky83: to za rzadko wymieniasz... krótkie trasy to się co 6-8K wymienia.
W oleju masz pełno wilgoci bo ten się nie rozgrzewa dobrze, wpływa to na stan paska.
A przede wszystkim to jest wtrysk bezpośredni, na zimnym silniku, paliwo miesza Ci z olejem rozrzedza się film olejowy co drastycznie wpływa na smarowanie pogarszając właściowości smarne.
Zmieniaj 2x częściej i pasek powinien się tak nie rozpadać.
  • Odpowiedz
Wszystko się zgadza. A producent (o ile dobrze pamiętam) zaleca wymianę po 140kkm. Ten pasek nawet połowy tego nie przeżył. I co ciekawe - od dawna (od okolic 35kkm) pojawiały się co jakiś czas problemy z olejem. Auto było w serwisie, ale ostatecznie niby tylko zaktualizowali oprogramowanie i błędy przestały się pojawiać. Teraz mam wrażenie, że jednak coś więcej wtedy zrobili, ale się nie przyznali...


@husky83: A ile przejeżdżasz rocznie?
  • Odpowiedz
@husky83: ale przecież francuskie auta są takie niezawodne, szczyt techniki, pełne innowacji, nie to co nudne niemieckie czy rdzewiejące japońskie xDDDDDDDDD
  • Odpowiedz
No kupując nowe auto trzeba się zapoznać z wadami i im przeciwdziałać.


@r5678: no jasne, producent zaleca zmianę paska co 140k km to wina opa że sie nie dowiedział jak dbać o auto. Powinien się domyślić, że styl jazdy jego żony jest inny niż laboratoryjne testy aut
  • Odpowiedz
@r5678: powinni zacząć montować w autach licznik mth, przy średniej 60 km/h którą robi większość samochodów wymiana powinna nastąpić po 180 mth, jak ktoś jeździ po mieście to zrobi w te 180h dużo mniej km. Nawet połowę mniej, więc zamiast wymienić olej po 10k powinien wymienić po 6k km.
  • Odpowiedz
@husky83: Za cholerę nie jestem w stanie wybaczyć francuzom tego co zrobili ze swoimi silnikami. Mieli HDI i przez 20 lat poprawione z japońską perfekcją DCI dla ludu, mieli silniki pokroju 2.0 F4RT i 2.0T, wymyślne GT i w pytę małych, zrywnych i ekonomicznych benzyn, wszystko pancerne, wbrew stereotypom genialne i przemyślane jednostki.... no i poszli w jakieś czyste sabotaże BMW z VVTI, Puretechy robione przez księgowych czy skomplikowane a zarazem
  • Odpowiedz
No kupując nowe auto trzeba się zapoznać z wadami i im przeciwdziałać.


@r5678: To go zapewnili o czym pisze na początku "że to już ten poprawiony". Ten silnik to niestety niewypał, szkoda, że producent jakoś niespecjalnie się tym interesuje. Ponoć dopiero w tym roku mają go przekonstruować na łańcuch.... po 10 latach
  • Odpowiedz
A producent (o ile dobrze pamiętam) zaleca wymianę po 140kk


@husky83: teraz już 90k

ja się jednak cieszę że wziąłem tego 1,6vti


@Emble: to ten słynny co trzeba wymieniać pierścienie na tłokach? Nie brzmi jak tańsza impreza
  • Odpowiedz