Wpis z mikrobloga

Moim zdaniem Netto Sp. z o.o. dopuszcza się dyskryminacji producentów rodzimych. Dotyczy to produktu jakim jest cukier.
W Andrychowie (woj. małopolskie - miasteczko przez które dość często przejeżdżam) znajdują się dwa wielkopowierzchniowe sklepy Netto.
W obydwu tych sklepach dostępny cukier jest wyłącznie jednej marki (dotyczy to także cukru trzcinowego i cukru pudru) i jest to marka:

DIAMANT
Pfeifer & Langen Marketing Sp. z o.o.

The Pfeifer & Langen industrial and trade KG , based in Cologne (Germany), is an in-family-owned food company. The historical core of the group is the sugar manufacturer Pfeifer & Langen.


Z usług tych dwóch sklepów korzystają łącznie mniej więcej cztery osiedla bloków mieszkalnych (1000+ mieszkań). Nie jestem w stanie policzyć ile dokładnie mieszkańców robi zakupy w tych sklepach, ani ile faktycznie cukru kupują ludzie, niemniej liczba ta jest z pewnością dość duża.

Uważam, że w takiej sytuacji brak jakiejkolwiek polskiej marki rodzimej, jest dyskryminacją produktów rodzimych i polskich producentów.

Po rozmowie telefonicznej z prawnikiem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dowiedziałem się, że taka oferta sklepu jest całkowicie zgodna z prawem i ową dyskryminacją produktów rodzimych nie jest.

Niestety pod numerem telefonu do spółki Netto nikt nie odpowiada pod żadnym numerem (podjąłem 2 próby połączenia oddzielone czasowo).

Uważam jednak nadal, że Netto po prostu daje monopol na cukier niemieckiej spółce i że jest to bardzo niefajne z ich strony.

#afera #polska #netto #patriotyzmgospodarczy
Pobierz nirvikalpasamadhi - Moim zdaniem Netto Sp. z o.o. dopuszcza się dyskryminacji produce...
źródło: IMG_20230127_122625
  • 11
@nirvikalpasamadhi: Ty tak na serio? Przecież normalnym jest że sklep nie musi sprzedawać towarów wszystkich producentów, do tego cukier jest towarem jednorodnym więc zrozumiałe jest że sklep podpisuje umowę na dostawy z tym producentem ktory zaoferuje najlepsza cene. Dodatkowo prawdopodobnie dobrą cene udaje sie uzyskać przy dużym wolumenie zamówień, więc rozdrabnianie zamówienia na kilku producentów jest tyle ze szkodą dla konsumenta i jego portfela. Jak nie lubisz takiego cukru ze względów
Uważam, że w takiej sytuacji brak jakiejkolwiek polskiej marki rodzimej, jest dyskryminacją produktów rodzimych i polskich producentów.


@nirvikalpasamadhi: Tymczasem polscy producenci cukru.
Myślę, że te sklepy mają totalnie wywalone, z jakiego kraju biorą cukier, liczy się cena i ciągłość dostaw.
Jakby jakaś firma z Dżibuti oferowała dobrą cenę i dostawę, to byś miał cukier z Dżibuti.
A jak się nie podoba, to leć do Społem, kupić polski cukier po 6,49zł/kg a
Pobierz mango2018 - >Uważam, że w takiej sytuacji brak jakiejkolwiek polskiej marki rodzimej,...
źródło: Screenshot
Nie jestem zwolennikiem podejścia "po co nam silna polska gospodarka, gdy mamy silną niemiecką gospodarkę" :p


@nirvikalpasamadhi: To podejście, to sam sobie wymyśliłeś.
Natomiast dla twojej informacji, firma ta, owszem niemiecka, ale głównie produkuje w Polsce, wysyłając ten cukier na cały świat w gigantycznych wolumenach.

Zatrudniamy ponad 1.000pracowników. Pracujemy z ponad 8.000 plantatorów w całej Polsce.


Więc tak, ta firma daje miejsca pracy Polaków i rolnikom rynek zbytu, dzięki eksportowi na
@nirvikalpasamadhi: Problem polega na tym że obecnie silna polska marka jako monopolista powoduje okradanie narodu na wszelkie możliwe sposoby. pare przykładów z brzegu?
Orlen po prywatyzacji Lotosu jako monopolista rynku doił Polaków na wszelkie możliwe sposoby (akurat moja branża więc widziałem że marża w hurcie była ok 10 -12 -krotnie wyższa w stosunku do standardowej)
Spółki energetyczne podnoszą taryfy w kosmos mimo że cena hurtowa energii na TGE (giełda) jest dosyć
@ukazuyr: To chyba kwestia osobista, ale raczej nie przejmuję się ceną zbytnio, w sensie te 2 złote przy tym jak sporadycznie ten cukier kupuję, to w sumie nie robi mi większej różnicy ;p

Bardzo mi się podoba jak to mają rozwiązani Włosi, mają swój rodzimy Conad, który ma w statucie wpisane, że 70% asortymentu musi pochodzić od producentów maks 30 lub 50 km od miejsca położenia sklepu, dzieki temu mają tam