Wpis z mikrobloga

@AquilaTimere: ziom, no ale jak chcesz dyskutowac, to moze jednak warto trzymac sie faktow:

Daniel Chojnacki oficerem rowerowym był od 2007 roku

[...]

– Poświęciłem prawie całe swoje zawodowe życie na roweryzowanie miasta, w międzyczasie pojechałem rowerem do ślubu z moją małżonką, urodziła mi się piątka dzieci i wyjechaliśmy do Jeleniej Góry. Od paru ładnych lat mieszkam w Jeleniej Górze


tu masz wykop w temacie:
https://www.wykop.pl/link/6979379/wroclaw-oficer-rowerowy-rezygnuje-bo-sie-wyprowadzil-do-innego-miasta/
  • Odpowiedz
@AquilaTimere: Bo przez dłuższy czas i tak był pewnie lepszym ekspertem niż połowa urzędników bo faktycznie na rowerze jeździł.

@whole_train: Chłop znał akurat realia bardzo dobrze. Inna sprawa, że urząd po jego wyprowadzce powinien ogarnąć temat i znaleźć kogoś innego.

@PurpleHaze: Ja jestem ciekawy kogo teraz wezmą albo czy w ogóle wezmą. O oficerze pieszym też słuch zaginął od dawna :)
  • Odpowiedz
Chłop znał akurat realia bardzo dobrze


@Darth_Gohan: no zajebiście dobrze jak sam przyznał, że cytuję:
"Od paru ładnych lat mieszkam w Jeleniej Górze i koordynacja tego projektu jest dla mnie bardzo trudna" XD
Jak gość może znać potrzeby i wiedzieć gdzie potrzeba jakich zmian, nie będąc tutaj lub będąc raz na rok?
  • Odpowiedz
@AquilaTimere: Powiedz mi czy dobry manager musi wszystko znać od podszewki? Sam pisze, że koordynuje. Gość przez lata nie robił tego sam tylko współpracował z ruchami miejskimi. Sam nie zjedzie całego miasta choćby chciał. Do tego naprawdę

Problemy jakie są we Wrocławiu dla ruchu rowerowego akurat są w wielu wypadkach od lat niezmienne. Brakuje kluczowych elementów tras, trzeba wymieniać w końcu nawierzchnię na starych budowanych lata temu kostkach, przy okazji nowych
  • Odpowiedz
Sporą zmianę to może wywołać co najwyżej Aleja Wielkiej Wyspy, ale tam akurat inwestycje pod względem rowerowym spieprzyli niemożebnie.


@Darth_Gohan: a co tam się stało?
  • Odpowiedz
@Darth_Gohan: czyli standard. Im więcej przejazdów, tym lepiej, bo i rowerzyści zwolnią i samochody w korku staną ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Pytanie czy nasz oficer w ogóle brał udział przy ocenianiu projektu? Dodał jakieś uwagi? Bo jeśli nie to zbędna instytucja.
  • Odpowiedz
@Ogau: Nie wiem jak w wypadku tego konkretnego projektu. Tutaj to generalnie już legendy chodzą jak to było projektowane. Przecież tu to chyba z 5 albo 6 koncepcji po drodze było. W tym jedna która była robiona na gwałt jak jeszcze Dutkiewicz stwierdził, że spróbują dorwać dotacje od państwa robiąc z AWW fragment drogi wojewódzkiej. Don't ask.

Generalnie tak czy siak problemem był wiadukt nad Krakowską i fakt, że jego jedna
  • Odpowiedz
Najlepiej to opisali akurat aktywiści


@Darth_Gohan: aktywiści rowerowi to pajace, pluję tak samo jak na feministki. Oni nie chcą normalnego transportu w mieście tylko chcieli by żeby najlepiej zabronić aut w mieście i zrobić z każdej ulicy ścieżkę rowerową albo zrobić z całego miasta coś na wzór Poniatowskiego xD Sorry ale widać po właśnie takich ulicach jak Poniatowskiego, że gość już dawno nie ogarniał, ta ścieżka tam to absurd.
  • Odpowiedz
Na Wschodniej Obwodnicy to jeszcze rozumiem, że raz trzeba zmienić stronę na tym nowym fragmencie bo tam jednak znacznie dłuższy fragment jest xD


@Darth_Gohan: nie raz, a dwa. Od strony Siechnic najpierw jedziesz po południowej stronie, potem przejeżdżasz na północną, a potem znowu na południową. Mam nadzieję, że fragment do wysokiej zachowa standardy i będzie kolejna zmiana na północ ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Przecież to skandal, żeby
  • Odpowiedz
dlaczego miałby nie zjechać całego miasta?


@wiktorek_pl: a oficer rowerowy to robota na pełny etat? Bo jeśli tak to mógłby poświęcić z 2 tygodnie na jazdę po mieście i rzeczywiście by to objechał
  • Odpowiedz
a oficer rowerowy to robota na pełny etat?


@Ogau: A on pracował dwa tygodnie czy kilka lat? W tym roku jeździłem rowerem średnio raz w tygodniu po 20-40 kilometrów i zjeździłem całe miasto 2 razy.
  • Odpowiedz
@Ogau: Ta nie dopisałem że chodzi mi o nowy fragment ( ͡° ͜ʖ ͡°) Na obecnym faktycznie 2.

@wiktorek_pl: Szczerze mieszkam tu tyle lat i dalej nie mam w nogach całego miasta. Są ulice którymi nie przejechałem. Są na pewno trasy rowerowe czy skróty rowerowe których nie znam, a można je poprawić użyć do komunikacji. To miałem najbardziej na myśli. Do tego dojeżdzajac do pracy rowerem
  • Odpowiedz
@Darth_Gohan: Zdium ma pod opieką 1800 kilometrów dróg we Wrocławiu. Jeśli odliczymy drogi osiedlowe na których nigdy nie będziemy budować ścieżek, bo nie ma to sensu oraz niektóre trakty, które wystarczy przejechać raz (np. powstańców śląskich gdzie ścieżka jest pomiędzy jezdniami a nie z każdej strony jezdni) to ile ci zostanie kilometrów dróg na których mogą powstać ścieżki? Niech będzie nawet 1500km. Jeżdżę rowerem rzadko i rekreacyjnie a każdego roku przekraczam
  • Odpowiedz
zjeździłem całe miasto 2 razy


@wiktorek_pl: 1000 km w roku raczej nie wystarczy, żebyś zjeździł całe miasto. Tym bardziej, że zawsze ruszasz z tego samego miejsca.

Ja się generalnie zgadzam z tym, że gość mógł to miasto objechać i jednym z kryteriów wyboru nowego oficera powinna być ilość przejechanych kilometrów po mieście. Niestety tak nie było i nie będzie.
  • Odpowiedz