Wpis z mikrobloga

@nowywinternetach: ale Windows ma system priorytetów gdzie aktywne okno jest na pierwszym miejscu. Po prostu jak coś działa w tle, to działa w tle, jak twórcy nie przewidzieli zatrzymania renderingu podczas zatrzymania gry to będzie sobie hulała w tle. Żeby tego uniknąć musiałbyś ją w jakiś sposób zatrzymać - czyli pewnie się wywali jak to wymusisz. To jest tylko i wyłącznie kwestia lenistwa albo braku umiejętności programistów, niektóre gry to potrafią.
  • Odpowiedz
@nowywinternetach: niekoniecznie ładowanie od nowa. Po prostu jest(chyba) zapisywany stan rejestrów procesora z danego momentu, i zatrzymanie dalszego wykonywania programu. Potem przy wybudzaniu są(chyba) wprowadzane na nowo, i aplikacja dalej działa. Kiedyś tak robiłem z Crypt of the Necrodancer na linuxie i działało to dobrze.
  • Odpowiedz
@nowywinternetach: Oczywiście, że ilość generowanych FPS wpływa na obciążenie karty graficznej i procesora -> zużycie prądu. Możesz sobie ustawić w panelu Nvidia 1 fps dla programów w tle i wtedy karta i CPU będą miały minimalne obciążenie -> zużyje mało prądu.
  • Odpowiedz