Wpis z mikrobloga

Czy jakiś student będący #programista15k prowadził wyliczenia UZ vs B2B? Do jakiej kwoty opłaca się zostać na zleceniu a od jakiej przejść na działalność? Rozpisałem sobie excela z obliczeniami, ale jakoś nie podobają mi się te wyniki (granica w okolicy ok. 24k brutto).

Kalkulatorów b2b jest od cholery, a zlecenia który obliczałby poprawnie 2. próg podatkowy dla U26 nie znalazłem ani 1.

#podatki #praca #pracait #jdg
  • 6
Pit 0 jest do około 85k rocznie, później 30k kwoty wolnej od podatku, czyli podatek zaczyna się płacić od nadwyżki powyżej 115k.
I tutaj pewnie kolejne 90k to podatek 12%

Czyli od 205k podatek wyniesie 11k ~5-6%

Nie jestem księgowym, ani studentem na UZ, równie dobrze moje wyliczenia możesz włożyć sobie między bajki.
@MirRAFal:

później 30k kwoty wolnej od podatku

Nie, 85k jest zamiast 30k. Do 85k płacę 0%, KOLEJNE 120k płacę 12%, potem, od ok. 205k płacę 32%. Tak, #!$%@?, ale weryfikowałem to najpierw u księgowej, a potem u doradcy podatkowego.

Wyliczenia wyliczeniami, jednak mnie interesuje wynik, czyli od jakiej kwoty brutto/kosztu pracodawcy opłaca się B2B.
@Jurix: > Nie, 85k jest zamiast 30k
Będę niedługo rozliczał swój poprzedni rok na UZ z taką sytuacją, więc jeszcze nie mam pewności, ale wydaje mi się że to jest dodatkowo (tzn. masz 85k, a potem 30k). Przemawiają za tym 2 argumenty (ale nie jestem księgowym, więc mogę się mylić):
1. Te 85k to jest zwolnienie z podatku. Po przekroczeniu masz potem rozliczenie "na zasadach ogólnych". A zasady ogólne mają 30k
@Jurix: https://www.pit.pl/aktualnosci/ulga-dla-mlodych-pit-0-kiedy-pojawi-sie-koniecznosc-zaplaty-podatku-1007585

Cytuję: