Wpis z mikrobloga

Rozumiem mieć wywalone na komunikacje miejską, nie każdy lubi, nie każdy potrzebuje. Ale trzeba mieć gruza wbitego w mózg aby z nią walczyć (°° Polecam poczytać o tym jakie są skutki niszczenia komunikacji miejskiej w USA przez lobby producentów aut. Polskie wsie to przy tym pikuś.

#bekazprawakow #bekazpodludzi #samochodoza #polityka
Pobierz L3gion - Rozumiem mieć wywalone na komunikacje miejską, nie każdy lubi, nie każdy pot...
źródło: comment_1673366694XaUejimbG5rEUz0PNm6lRk.jpg
  • 19
@L3gion: Akurat to prawda, wystarczy spojrzeć na wzory do obliczeń obciążeń jakie musi przenieść nawierzchnia drogi. Ruch samochodów osobowych jest pomijalny. To jednak znaczy, że Konfederacja jest za wyprowadzeniem wszelkiego ruchu ciężkiego z miast, żeby wydłużyć żywotność dróg - Konfa zbija piątkę z „lewakmi”, aktywistami miejskimi.
Oczywiście ogólnie ten argument jest inwalidą, bo mówimy o okresie eksploatacji rzędu 25-30 lat, a w tym czasie ulica w mieście pewnie będzie przebudowana z
@L3gion: od dupy strony analizują problem, to nie autobus jest winien tylko ta droga, zrobiona tak żeby asfalt płynął jak tylko słonko na dłużej wychyli mordke.. prawidłowo rozpisany przetarg, audyt u wykonawcy żeby nie pocinał na materiałach i nawet czołgi mogą śmigać

a nawet jeżeli asfalt jest ujowy to lepiej w kółko to naprawiać niż zakorkować miasto na 300% i umierać od spalin. Nie wiem z czego to jest zrzut, pewnie
w Polsce projektuje się nawierzchnie pomijając zupełnie pojazdy pożej 3.5 tony.


@DonPablito: no to przecież napisałem, że winna droga a nie pojazd.. idź spać bo czytasz bez zrozumienia alboś pijany
@ahaw: Tutaj katalog do nawierzchni podatnych (asfaltowe w uproszczeniu), ale podobny jest dla betonowych.

https://www.gov.pl/attachment/d7ded9b0-1b73-4c62-b3c5-9eecf20daeef

W tablicy 6.1 masz sumaryczną ilość osi obliczeniowych (taka jednostka) w poszczególnych kategoriach ruchu (czyli takich kategoriach wytrzymałości). No a żeby obliczyć tę sumaryczną ilość osi obliczeniowych używasz wzoru ze strony 27, gdzie uwzględnia się tylko ciężarówki, tiry i autobusy. W tablicy 6.3 masz współczynniki które mogą dać Ci ogląd jak porównać te trzy kategorie pojazdów.
@hu-nows: Bzdura, drogi projektuje się do potrzeb, po co na drodze osiedlowej konstrukcja taka sama jak na autostradzie? Autobusy mocno obciążają drogi, a na dodatek kursują regularnie co zwiększa problem. Dlatego należy na etapie projektowania przewidzieć czy na drodze będzie prowadzony ruch autobusów i wtedy przestaje to być problemem.

@DonPablito: Konfy korzystając z tego wzoru powinni wyliczyć jak na drogi wpływa wolna amerykańska w przypadku przeładowanych tirów. Zmęczenie nawierzchni szybuje