Wpis z mikrobloga

@DanielPlainview: Czy badanie uwzględnia zmiany w infrastrukturze chociażby porównując liczbę wypadków oraz ofiar w konkretnych miejscach? Bez tego równie dobrze można stwierdzić, że za spadek ilości ofiar odpowiada cena benzyny, nowsze samochody itp. Wykres nie obrazuje żadnego punktu krytycznego, który mógłby determinować zmianę trendu.
  • Odpowiedz
W 2017 roku średni wiek auta w Polsce to 17 lat, w 2022 to 15 lat. Czyli 5 lat temu przeciętny polak rozbił się autem z 2000 r, w zeszłym roku już 7 lat młodszym - ta statystyka tego nie uwzględnia.


@Millionth_Visitor: jeśli statystyki nie pasują do narracji to tym gorzej dla statystyk
  • Odpowiedz
@DanielPlainview @kinson @MiroslawDE @paniejareczku @malinq @pablosik @mac_ @SctSc @Gumaa @kone @MisPalkis @wojtoon @msichal @Millionth_Visitor @r5678 @Leszcz_pancerny_w_rzucik_malowany @relationbrewingarea @Djelon @pilot1123 @kinson @skullc64 @DanielPlainview @SpalaczBenzyny @majk_emigrant

Siedzę w statystykach drogowych od lat, więc moge sie wypowiedzieć spokojnie na ten temat.
Panowie, tendecja malejąca jesli chodzi o liczbe wypadkow, rannych, zabitych maleje sukcesywnie od 98', gdzie przy 10mln aut mielismy 80 tys. wypadków, 80tys.rannych i 8k trupów. Samych pieszych zmarlych było ponad 2000 w rok.
Jak ktoś mi pisze jakie obecnie drogi są niebezpieczne, to ogarnia mnie tylko pusty śmiech.
INFStraktura drogowa, samochody, świadomość kierowców- 3 główne czynniki, ktore spowodowały, że w przeciągu ponad 20 lat, liczba aut zwiększyła się 3 krotnie do ponad 30mln, liczba wypadków
  • Odpowiedz
tendecja malejąca jesli chodzi o liczbe wypadkow, rannych, zabitych maleje


@derigen90: jeśli tendencja malejąca maleje, to rośnie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Tak, wszyscy mamy dostęp do raportów policji, nie za bardzo wiem w czym rzecz. Że i bez zaostrzonych przepisów też by spadało? Pewnie tak. Czy dzięki zaostrzonym przepisom spada chociaż trochę szybciej? Pewnie też tak.
  • Odpowiedz
@kinson: Tak, pojawiały się artykuły porównujące do 2021 i (o zgrozo) do 2020, czyli lat pandemii, gdzie generalnie ruch był dużo mniejszy i królowała praca zdalna. Jednak porównując do 2019/2018 to spadek był znaczny.
  • Odpowiedz
@skullc64:

tak na prawdę każdy to wie,


Polemizowałbym( ͡° ͜ʖ ͡°) lata siedzenia na wypoku i przeróżnych grupach na fejsie dały mi tylko100% gwarancji, że większość "komentujących " żyje w innym, odrealnionym świecie.
Swoje opinie argumentują tylko własnymi wyobrażeniami o świecie.
Mało kto powołuje się na fakty i statystyki, o trzeźwym logicznym myśleniu już nie wspomnę, bo dawno straciłem nadzieję ( ͡° ͜ʖ ͡
  • Odpowiedz
@DanielPlainview: mnie mimo wszystko zastanawia, dlaczego policja nie próbuje zwiększyć liczby fotoradarów? Na takiej "zakopiance" powinny stać przy każdym przejściu dla pieszych. To skutecznie rozwiązałoby problem przekraczania prędkości w tak niebezpiecznych miejscach
  • Odpowiedz
@rurek49: koszt postawienia i obsługi tychże fotoradarów przewyższa znacznie to ile mogły by "zarobić", a po drugie fotoradar to nie światła na przejściu i nie obligują cię do całkowitego zatrzymania, więc i tak możesz tego przechodnia przejechać i tak
  • Odpowiedz
@wodz_tega_pa__: tylko obecnie mamy sytuacje taką, że na 6 przejść dla pieszych, przy jednym jeden fotoradar, a przy jednym raz na dwa-trzy dni stoi policja. Na reszcie kierowcy i tak lecą średnia 80km/h przy dopuszczalnym 50km/h. A wynika to stąd, że wiedzą że tam na pewno nie będzie stać policja, bo nie ma na to miejsca. Jedynie nieoznakowany radiowóz, gdzie wszyscy wiedzą że są to BMW 3, 330i xdrive.
Światła
  • Odpowiedz
@rurek49: można stworzyć przejścia bezkolizyjne tak jak jest to w innych miejscach (tunel lub wiadukt dla pieszych). Jednorazowy koszt jest co prawda wyższy niż fotoradar, ale takie przejście jest w 100% bezpieczne i nie utrudnia ruchu samochodom
  • Odpowiedz